بدهی واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی تا ۸۰ درصد بخشیده می‌شود

ارومیه(پانا)-مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: در هفته صنایع کوچک، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصمیم به بخشودگی و تعدیل های بدهی صنعتگران می گیرد که امسال نیز تا ۸۰ درصد تعدیل های بدهی صنعتگران بخشوده می شود.

کد مطلب: ۹۲۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بدهی واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی تا ۸۰ درصد بخشیده می‌شود

علی عبدلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب، اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۲۵ مورد از آنها به بهره برداری رسیده است.

وی، با بیان اینکه شهرک های صنعتی مجموعه و یک شرکت مادر تخصصی و توسعه در کشور بوده و پیشران صنعت است، افزود: از سال گذشته در سطح استان پیشرفت خوبی در شهرک های صنعتی حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی، گفت: اگر شهرک های صنعتی بتوانند زیرساخت های لازم را آماده کنند، به یقین صنعتگران از آن استقبال کرده و صنعت آن منطقه روی ریل می افتد.

وی، با اشاره به اینکه از سال گذشته استارت صنعتی شدن آذربایجان غربی زده شده است، تصریح کرد: ۱۱۶ واحد به بهره برداری رسیده و همچنین برخی واحد های بزرگ مانند دهلر آلمان با سهام ۱۰۰ درصد خارجی و یا چینی ها در شهرک ایواوغلی ۶ ماه بعد از شروع فعالیت آنان درخواست بهره برداری کرده اند که در روز های آتی این واحد به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

عبدلی، به شهرک صنعتی میاندوآب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین شهرک های صنعتی استان، شهرک صنعتی میاندوآب بوده و از سوی دیگر در میاندوآب نیز صنعتگران فعال و پتانسیل خوبی برای توسعه صنعتی وجود دارد.

وی، اظهار کرد: از ابتدای امسال پنج واحد صنعتی راکد توسط سرمایه گذران خریداری و به چرخه تولید بر گشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی، از توسعه زمین صنعتی به عنوان یکی از موضوعات و اهداف سفر به میاندوآب اشاره کرد و افزود: زمین های ملی متعلق به منابع طبیعی در شهرک صنعتی میاندوآب نقشه برداری شد و در این راستا با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جلسه ای برگزار می کنیم.

وی، با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی در شهر چهاربرج نیز گفت: ناحیه صنعتی شهر چهاربرج برای کلنگ زنی آماده است که در آینده نزدیک به همراه چند طرح دیگر در استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی می شود.

عبدلی، تصریح کرد: با افتتاح این طرح های اشتغالزایی برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر و در مجموع با سه هزار نفر اشتغالزایی به بهره برداری می رسد.

وی، افزود: در هفته صنایع کوچک، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصمیم به بخشودگی و تعدیل های بدهی صنعتگران می گیرد که امسال نیز تا ۸۰ درصد تعدیل های بدهی صنعتگران بخشوده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی، با بیان اینکه برای توسعه صنعت، زمین های برای واحد های صنعتی به صورت تقسیط واگذار می شود، اظهار کرد: در این راستا مقداری از مبلغ به صورت نقدی دریافت و ما بقی نیز به صورت اقساطی دریافت می شود تا دسترسی سرمایه گذاران به زمین های صنعتی آسان شود و بدین شکل رونق تولید مد نظر مقام معظن رهبری تحقق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار