رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، بر ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۰۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی شهرداری تهران

مجید فراهانی صبح امروز سه‌شنبه در جریان صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم شفافیت مالی در شهرداری تهران، گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده است و زمینه‌ساز بی‌اعتمادی شهروندان به سلامت مالی اداره شهر شده است.

وی افزود: بر اساس تبصره ۷ مصوبه «اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی‌حساب و عوامل ذی‌حسابی در شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» ابلاغی به شماره ۵۶۷۳/۸۹۵/۱۶۰ به تاریخ ۱۲/‌۰۴/‌۸۶‬ ذی‌حساب موظف است هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بر اساس تبصره۳ مصوبه «تایید ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب در واحدهای تابعه» ابلاغی به شماره ۱۱۴۶۷/۲۴۶۳/۱۶۰ به تاریخ ۲۴/‌۰۴/‌۱۳۹۷‬ به‌منظور ارتقاء سطح سلامت اداری، انضباط مالی و پایبندی به مقررات قائم‌مقامان ذی‌حساب دو (۲) مکلفند درصورتی‌که انجام خرجی را برخلاف قوانین، مقررات و مصوبات شورا تشخیص دهند با اخذ دستور کتبی متضمن قبول مسئولیت دستور دهنده خرج، مراتب را مطابق فرم بند ۱۵ «آیین‌نامه اجرائی شرح وظایف و حدود اختیارات ذی‌حساب و نحوه انتخاب قائم‌مقامان ذی‌حساب دو» به ذی‌حساب شهرداری تهران اعلام و رونوشتی از گزارش فرم را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

فراهانی خاطرنشان کرد: متاسفانه به رغم تصریح مصوبات شورا این تکالیف قانونی از سوی ذی حساب شهرداری تهران و قائم‌مقامان ذی‌حساب دو (۲) و احدهای اجرائی با بی‌توجهی کامل مواجه شده و هیچ‌گونه گزارشی تاکنون به شورا تقدیم نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی عنوان کرد: بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته» به ذی‌حساب و قائم‌مقامان ذی حساب دو (۲) شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی گفت: به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا و در اجرای مصوبات یاد شده در تاریخ ۰۲/‌۱۱/‌۱۳۹۷‬ طی نامه شماره ۳۲۰۰۳/۱۶۱ و سپس در تاریخ ۱۹/‌۱۲/‌۱۳۹۷‬ در نامه شماره ۳۷۵۶۶/۱۶۱ از ذی‌حساب شهرداری تهران خواستار ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته شدم که متاسفانه این نامه‌ها تاکنون بدون پاسخ مانده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: من نارضایتی خود را از اجرا نشدن مقررات و گزارشگری به شورا پس از اخذ رای از سوی ذی‌حساب شهرداری تهران اعلام می‌کنم و خواستار پایان دادن به این روند گزارش ندادن و پنهان‌سازی اطلاعات نظارت مالی حین خرج هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار