رئیس شورای شهر تهران: به دلیل کمبود واگن تعداد مسافران مترو کاهش یافته است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی ظرفیت بیش از هفت میلیون سفر در روز را دارد اما به دلیل کمبود تجهیزات تنها از یک سوم آن ظرفیت استفاده می‌شود، گفت به دلیل کمبود واگن، با وجود افزایش خطوط متروی تهران تعداد مسافران مترو اندکی کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۲۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: به دلیل کمبود واگن تعداد مسافران مترو کاهش یافته است

محسن هاشمی در ابتدای یکصدو چهل و هفتمین جلسه شورا با تشکر از حضور معاونت اول ریاست‌جمهوری که روز گذشته بازدید دقیقی از کارخانه واگن‌سازی تهران داشت، گفت: همانطور که در نظرسنجی‌های علمی مشخص شده است دو اولویت نخست مردم تهران حل مساله ترافیک و آلودگی هواست و تنها راه اصولی حل این دو معضل، توسعه حمل ونقل عمومی انبوه بر غیرآلاینده، یعنی مترو است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون زیرساخت‌های مناسبی در شبکه حمل ونقل عمومی تهران وجود دارد، تاکید کرد: این امر ظرفیت بیش از هفت میلیون سفر در روز را دارد اما به دلیل کمبود تجهیزات تنها از یک سوم آن ظرفیت استفاده می‌شود و به دلیل کمبود واگن،با وجود افزایش خطوط متروی تهران، تعداد مسافران مترو اندکی کاهش یافته است.

وی افزود: اگر دولت و مجلس، حمایت لازم را از مترو انجام دهند، چندین برابر هزینه ساخت واگن‌های مترو از محل صرفه‌جویی در سوخت که امروز یک‌پنجم قیمت تمام شده آن فروخته می‌شود، به دست می‌آید و جان هزاران شهروند تهرانی که براثر آلودگی هوا، استرس و تنش حاصل از ترافیک و آلودگی هوا از بین می‌رود، حفظ می‌شود و اشتغال، رونق تولید داخل و اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تنها انتظار مدیریت شهری و شهروندان تهرانی از معاون اول ریاست‌جمهوری آن است که مشکل تامین تجهیزات مترو را حل کنند که لازمه آن سه اقدام اداری است. به طوری باید تخصیص سهمیه یا مسدودی ارزی از سوی بانک مرکزی برای تجهیزات مترو، ابلاغ تایید بازپرداخت اصل و سود تسهیلات ارزی از سوی سازمان برنامه و بودجه و تخصیص پیش پرداخت ریالی و ضمانت‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای تامین کننده خارجی تجهیزات انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه معاونت حمل ونقل شهرداری و مدیریت شرکت مترو نیاز به تحرک، تلاش و پیگیری بیشتری دارد تا بتواند مطالبه به حق شهروندان تهرانی را جهت تجهیز سیستم حمل ونقل عمومی محقق کند، گفت: در این اوضاع سخت اقتصادی، استفاده از وسیله نقلیه شخصی با توجه به طرح ترافیک، کمبود پارکینگ و محدودیت‌ها، دشوار است و سایر سیستم‌های حمل ونقل نظیر تاکسی‌های اینترنتی و خطی نیز برای بسیاری از اقشار جامعه گران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز مترو اقدامی عدالت گرایانه در جهت تحقق شعارهای انقلاب برای خدمت به مردم به ویژه فرودستان و طبقه پایین‌تر از متوسط است و باید بدانیم هیچ بهانه و توجیهی برای کوتاهی در خدمت و معطل گذاشتن انتظارات به حق مردم پذیرفته نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار