مدیر آموزش و پرورش ابهر:

موفقیت مدارس با برنامه محوری، انگیزه و تلاش مدیران ارتباط مستقیمی دارد

زنجان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ابهر در جلسه هماهنگی و تبادل تجربیات مدیران مدارس ابتدایی شهرستان ابهر گفت، موفقیت مدارس با برنامه محوری، انگیزه و تلاش مدیران ارتباط مستقیمی دارد.

کد مطلب: ۹۲۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت مدارس با برنامه محوری، انگیزه و تلاش مدیران ارتباط مستقیمی دارد

جلسه هماهنگی و تبادل تجربیات مدیران مدارس ابتدایی شهرستان ابهر با حضور عباس عزیزخانی مدیر آموزش و پرورش ابهر، بهزاد جمادی کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره کل ، اسماعیل افشاری معاون آموزش ابتدایی و نعمت توحیدی کارشناس مسئول و سایر کارشناسان این دوره به میزبانی مدارس ابتدایی شهر صائین قلعه در محل کتابخانه شهید مطهری این شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیر آموزش و پرورش ابهرضمن قدردانی از زحمات مدیران مدارس ابتدایی شهر صائین قلعه جهت تمهید مقدمات برگزاری نشستی با رویکرد تبادل تجربیات موفق اظهار داشت: «بهسازی مداوم نیروی انسانی در قالب طرح تبادل تجربیات بر اساس بازسنجی و با هدف کیفیت بخشی و کارآمد کردن مدارس از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.»

عزیزخانی نهادینه کردن نگاه یکپارچه به فرآیند تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی بخشی در کلیه مؤلفه‌های نظام آموزرشی را زمینه ساز موفقیت در سایر عملکردهای سازمانی عنوان کرد.

وی بر اهمیت انتقال تجربیات موفق مدیران تاکید کرد و افزود: «اجرای اینگونه طرح ها در ارائه راهکار و تحلیل عملکردها برای حل مشکلات دانش آموزان و عملی کردن دانسته ها برای بهبود شرایط و همچنین استفاده از روشهای علمی برای تغییر و سامان دادن وضعیت مدرسه و دانش آموزان مفید است.»

عزیزخانی با اشاره به این که ازدحام مراجعه والدین به برخی از مدارس جهت ثبت نام می تواند یکی از نشانه های موفقیت مدارس باشد، تصریح کرد: «موفقیت مدارس با برنامه محوری، انگیزه و تلاش مدیران ارتباط مستقیمی دارد.»

مدیر آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر لزوم رعایت کروکی در ثبت نام دانش آموزان و توجه به دستورالعمل های تهیه لباس فرم متحدالشکل دانش آموزان گفت: «طرح سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برابر با تست هوش نیست و مدیران مدارس باید مراقب باشند که برچسب عفب مانده ذهنی به دانش آموزان دیر آموز زده نشود.»

عزیزخانی افزود: «به فردی عقب مانده ذهنی می‌گوییم که علاوه بر کارکرد هوشی پایین‌تر از میانگین،در دو یا چند موضوع مانند؛ توانایی برقراری ارتباط، مهارتهای کنشی اجتماعی، خود هدایتی، ایمنی، کارکرد تحصیلی، تفریح و کار نیز محدودیت داشته باشد.

در ادامه بهزاد جمادی کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان به تبیین فرایند ارزیابی بیرونی برنامه تدبیر و روند عملیاتی نمودن سیاست مدرسه محوری در مدارس پرداخت.

در پایان نسرین معینی و هوشنگ محبی مدیران مدارس آسیه و نور علم صائین قلعه به نمایندگی از مدیران مدارس این شهر به تفصیل درباره طرح ها و برنامه های موفق مدارس این شهر توضیحاتی ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار