دواری: جلب رضایت ارباب رجوع نصف دین است

تهران (پانا) - جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق 19 گانه شهر تهران با حضور دواری معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهر تهران در دبستان دخترانه میلاد منطقه 15 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دواری:  جلب رضایت ارباب رجوع نصف دین است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، روز دوشنبه20 خرداد ماه جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق 19 گانه شهر تهران با حضور نادیا دواری، معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهر تهران و سیدولی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه15 و معاونین آموزشی مناطق 19 گانه در دبستان دخترانه میلاد برگزار شد.

در این جلسه درخصوص توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستانی در مناطق، ترویج گفتمان کارآفرینی در مدارس، بررسی آخرین وضعیت ساماندهی در مناطق و تحلیل امتحانات هماهنگ پایه ششم بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه مدیرآموزش و پرورش منطقه 15 ضمن خیرمقدم وتشکر از میزبانی دبستان دخترانه میلاد، درخصوص ازدیاد دانش آموزان منطقه به تعداد 52.100 نفر ، پراکندگی آنها، دانش آموزان اتباع ،کودکان کار و دانش آموزان فصلی توضیحاتی ارائه نمود و تنها راه نجات و رهایی آموزش و پرورش از چالش ها و دغدغه ها را اجرای صحیح سند تحول بنیادین دانست.

دواری ضمن تبریک عید سعید فطر و تشکر از زحمات مدیر و معاون آموزش ابتدایی منطقه درخصوص توسعه کمی و کیفی مسئله پیش دبستان در مناطق توضیحاتی بیان نمود و اظهار داشت: شیوه نامه پیش دبستانی تنظیم و در مرحله مستندسازی می باشد و دراین شیوه نامه درصد مدیران پررنگ تر دیده شده است وی همچنین ادامه داد هم اکنون در فصلی هستیم که بیشترین مراجعه کننده برای مشکل ثبت نام و مدرک تحصیلی را داریم لذا باید خویشتن دار بوده و مردم داری پیشه کرده و با سعه صدر باسخگو باشیم.

وی در ادامه با اشاره به احادیث ائمه معصومین وسفارشات امام علی (ع) به عنوان پیشوای مسلمین و بی نظیرترین مرد تاریخ به کارگزاران ویژگی های مردم داری را عنوان کرد.

در سفارشات امام علی (ع) به کارگزاران رفتار با مهربانی، مهرورزی، فروتنی ، گشاده رویی ، احترام و ارتباط چهره به چهره ، چهره خندان، انصاف در نگاه وتوجه ،نرم خویی، مدارا کردن با مردم، صبرو حوصله وخیرخواهی،شوخ طبعی، نگاه کردن با حسن خلق، فراهم کردن شادی و نشاط ، مزاح ، پیگیری کار ارباب رجوع، داشتن دانش و مهارت کافی، تعجیل در انجام کار ارباب رجوع توصیه شده است.چرا که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند لذا باید رفتار و برخورد مناسبی در فصل تابستان و ثبت نام داشته باشیم. ورضایت مردم جلب شود.

در ادامه احمدی رئیس گروه آموزش ابتدایی در خصوص شیوه نامه آموزش تکمیلی، چکیده درس پژوهی ، تبحر در طرح سوال ، تنوع در سوالات امتحانی، و عدم سلیقه ای عمل کردن وکمیته آنالیز سوالات و شناسایی افراد توانمند جهت طراحی سوالات امتحانی توضیحاتی را بیان نمود.

در این جلسه محبی نماینده تالیف معاونت پژوهش اداره کل شهر تهران در خصوص تربیت کارآفرینی ، چگونگی کارآفرینی درمدرسه و اهداف تربیت ساحت اقتصادی و حرفه ای در دوره ابتدایی توضیحاتی ارائه نمود.

وی گفت: کار آفرینی تقویت ریسک پذیری و پذیرش خطرو تحمل ابهام است و تفکر کارآفرینی باید در دانش آموز نهادینه شود و روحیه کارآفرینی ایجاد گردد.

محبی افزود: از ویژگی های کارآفرینی استقلال طلبی ، خود آگاهی ، اعتماد به نفس ، عزت نفس، مثبت اندیشی کشف یا خلق فرصت و مهارت های تیمی است وکلید واژه کارآفرینی را تغییر- نیاز و فرصت عنوان کرد. وی همچنین اذعان داشت: کشف فرصت 90 درصد کارآفرینی و خلاقیت در واقع آینده نگری است و مفهوم کارآفرینی درمدرسه تمرین خلاقیت است.

محبی بیان داشت: هدف از کارآفرینی کاهش وابستگی به کاردولتی است و این هدف را در پایه اول تا سوم فایده ، هزینه و مصرف و ازپایه سوم تا ششم تولید - توزیع و مصرف دانست.

شایان ذکر است در پایان جلسه مدیر دبستان میلاد گزارشی از روند آموزشی و پرورشی مدرسه را ارائه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار