رونمایی از پوستر نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در پایتخت فرش دستباف جهان

تبریز(پانا) - نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز با تاکید بر حفظ فرش تبریز به عنوان میراث ارزشمند گذشتگان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۲۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پوستر نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در پایتخت فرش دستباف جهان

ایرج شهین باهر در حاشیه رونمایی از پوستر نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز، گفت: تبریز پایتخت فرش دستباف جهان است اما خود ما هم باید به این موضوع اعتقاد داشته باشیم و از این فضای ارزشمند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که مشکلاتی اعم از تولید، اشتغال و اقتصاد داریم، فرش تبریز می تواند بهترین فرصت و فضا برای رفع این مشکلات باشد.

شهردار تبریز با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز، عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا نمایشگاه بین المللی فرش دستباف جهان بصورت مستمر و همه ساله در تبریز برگزار شود.

شهین باهر با بیان اینکه برگزاری مستمر نمایشگاه بین المللی فرش دستباف، می تواند نقش پر رنگی در معرفی فرش تبریز به بازارهای جهانی داشته باشد، اظهار کرد: ما در سطح جهان رقبایی داریم که می خواهند برند فرش دستباف را از اختیار تبریز و ایران خارج کنند و با این شرایط ما باید اقداماتی اساسی انجام دهیم تا این میراث ارزشمند که از گذشتگان به دست ما رسیده است را برای تبریز حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم تفاوت فرش تبریز را در رقابت با دیگر برندها معرفی و مشخص کنیم و به همین منظور در نظر داریم نمایشگاه بین المللی فرش تبریز را بصورت سالانه برگزار کنیم.

شهردار تبریز گفت: امسال در اولین اقدام، به شکل وسیعی از میهمانان داخلی و خارجی دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و تلاش می کنیم که این نمایشگاه در مباحث فروش، معرفی و شناسایی فرصت های دیگر، به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار