همایش تقدیر از فعالان طرح ملی دادرس و طرح ارتقاء سلامت نوجوانی مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد.

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: هدف دانش آموزان از شرکت در برنامه های جانبی درون مدرسه ای رشد و ارتقاء سطح معرفت و رسیدن به شناخت خود باشد.

کد مطلب: ۹۲۰۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش تقدیر از فعالان طرح ملی دادرس و طرح ارتقاء سلامت نوجوانی مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد.

سید حسن لواسانی فرد صبح امروز در آیین تجلیل از از فعالان طرح ملی دادرس و طرح ارتقاء سلامت نوجوانی مدارس شهرستان دشتستان اظهار داشت: دانش آموزی که در فعالیت های خارج از حوزه درسی شرکت می کند، می خواهد خود را فراتر از سطح دیگران نشان دهد.

وی گفت: : هدف دانش آموزان از شرکت در برنامه های جانبی درون مدرسه ای و در سطحی بالاتر از درس کتابی، رشد و ارتقاء سطح معرفت و رسیدن به شناخت خود باشد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان با بیان اینکه اگر دانش آموزی تصمیم گرفت سطحی بالاتر از درس را تجربه کند، خودش را بالاتر از دیگران قرار می دهد تصریح کرد: یک دانش آموز باید در طرح های مختلف درون مدرسه ای همچون دادرس خود را پیدا کند تا به رشد خود کمک نماید.

وی با اشاره به طرح دادرس گفت: همانطور که از نام این طرح مشخص است یعنی دانش آموزان آماده برای روزهای سخت، باید خودمان را با شرایط سخت وفق بدهیم زیرا با وجود تمام پیشرفت های دنیای کنونی گرفتاریهای بشری و بلایایی طبیعی وجود دارد پس باید آماده باشیم.

لواسانی فرد گفت: کسی که در طرح دادرس شرکت می کند باید هم شناخت خوبی نسبت به خودش و هم شناخت عمیقی نسبت به طبیعت داشته باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان نیز در این همایش گفت: طرح ارتقاء سلامت نوجوانی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی می باشد.

حبیب اله بوستانی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده هدف تحت پوشش قرار دادن همه مدارس مدارس شبانه روزی در طرح است اظهار کرد: از میان 10 مدرسه شبانه روزی دشتستان در سال تحصیلی 98-97 دو مدرسه شبانه روزی دکتر حسابی برازجان و نصرت دهرود بخش ارم به عنوان مجریان این طرح بودند.

وی بیان داشت: امسال در 16 مدرسه دوره متوسطه اول طرح ملی دادرس اجرا شد که در مدارس دختران مدرسه رضوان برازجان و در مقطع متوسطه اول پسران مدرسه باقرالعلوم مقام اول شهرستان را کسب نمودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در این آیین اظهار داشت: مهمترین گروه هدف برای ارائه خدمات بهداشتی برای ما دانش آموزان هستند و دغدغه سلامت جسمی و روانی آنان مهمترین چالش و مسئله شبکه بهداشت و وزارت بهداشت و درمان است.

ماریا خویش دوست گفت: در یک شرایط آرمانی توانایی شبکه بهداشت و درمان در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و سلامت 20 درصد می باشد و 80 درصد بقیه مربوط به مدارس و خانواده ها می باشد.

وی با بیان اینکه طرح های شبکه بهداشت و بیشتر هزینه های دولت در بخش بهداشت در راستای سالم سازی جسمی، روحی و روانی بچه ها و دانش آموزان است افزود: ارتباط بهداشت و سلامتی با یادگیری درس یک ارتباط مستقیم است، برای سالم بودن باید در مرحله اول خودمان یک برنامه منظم و سبک مناسب زندگی داشته باشیم.

خویش دوست تصریح کرد: بخاطر اینکه در مدارس شبانه روزی دانش آموزان شبانه روز در کنار هم هستند حفظ بهداشت و سلامت آنها مهم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: یکی از معضلات جدی دانش آموزان در زمان کنونی افسردگی روحی و روانی است که عوامل متعددی چون حضور بیش از اندازه در فضای مجازی و عدم تحرک سبب اصلی آن است.

گفتنی است در این آیین احسان دانشگر رئیس هلال احمر دشتستان نیز گزارشی از طرح ملی دادرس و فعالیت های تیم های امداد و نجات هلال احمر در مدارس دشتستان داد.

مهتاب بوستانی،خبرگزاری پانا دشتستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار