آغاز طرح سنجش کلاس اولی‌ها در آموزش و پرورش ناحیه یک ری

شهرری (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری از آغاز طرح سنجش نونهالان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی 99-98خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح سنجش کلاس اولی‌ها در آموزش و پرورش ناحیه یک ری

بهروز نصیری با بیان اینکه در این طرح کودکان از نظر سلامت جسمانی، روانی، بینایی، شنوایی و اختلالات گفتاری سنجش می‌شوند. یادآور شد: در مدت اجرای طرح، والدین می‌توانند به همراه نو آموزان خود به پایگاه سنجش در سطح شهرستان ری مراجعه کنند.

او عنوان کرد: نونهالان بدو ورود به دبستان از نظر وضعیت تزریق واکسن از بدو تولد تاکنون نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در پایان برای هر دانش آموز دفترچه سلامت صادر می‌شود.

او تصریح کرد: در صورت ضرورت، بررسی دقیق‌تر نوآموز در هریک از ارزیابی‌های اولیه انجام می‌شود و دانش‌آموزان به پایگاه تخصصی ارجاع داده خواهند شد و پس از آنکه ارزیابی‌های دقیق‌تر در پایگاه‌های تخصصی انجام شد، نوآموز به پزشک خانواده معرفی و بعد از انجام معاینات پزشکی و ممهور شدن کارت به مهر پزشک، برای ثبت نام به دبستان مراجعه خواهد کرد.

نصیری گفت: امسال یک پایگاه در ناحیه یک و یک پایگاه در ناحیه دو آموزش و پرورش شهرری با هدف اجرای سنجش کلاس اولی‌ها مشخص شده و در صورت افزایش تعداد نوآموزان، پایگاه‌های سنجش برای این قشر نیز افزایش خواهد یافت تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری یادآور شد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال چهار هزار و چهارصد نوآموز در مقطع پیش دبستانی تحصیل خواهند کرد.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار