نوبخت: عدد و ردیف اعتبار مدرسه‌سازی و تعهد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین تغییری نمی‌کند

تهران (پانا) - آیین تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و نکوداشت دکتر محمد رضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز عصر امروز با حضور سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، پیروز حناچی، شهردار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: عدد و ردیف اعتبار مدرسه‌سازی و تعهد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین تغییری نمی‌کند

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به ارزش مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: ماموریت و مسئولیت ما در سازمان برنامه و بودجه کشور، توسعه و نگاه ما به این امر مهم از همین زاویه و منظر است.

او ادامه داد: کشور ما در چهار دهه گذشته پیشرفت‌های زیادی داشت و در جمع کشورهای با توسعه بالا قرار گرفت. راهبری و رصد توسعه کشور بر عهده سازمان برنامه و بودجه است و من به همین دلیل در جمع شما خیران عزیز قرار گرفتم تا از شما به خاطر اینکه در مسیر توسعه کشور حرکت می‌کنید، قدردانی کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیشینه امر «توسعه» در جهان و توسعه انسانی به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی کشورها اظهار کرد: افرادی چون محمدرضا حافظی و همه خیرین مدرسه‌ساز تلاش می‌کنند تا مولفه توسعه را در کشور محقق کنند و در جهت اعتلای ایران گام بردارند. آنها در این زمینه خدمت بزرگی انجام داده‌اند.

نوبخت گفت: امروز کشور در محاصره بزرگ اقتصادی قرار دارد و باید خود را برای این شرایط آماده کنیم و در این راه باید برای حفظ غرور ملی تلاش کنیم تا به امید خدا از این مشکلات عبور کنیم.

او گفت: آموزش یکی دیگر از مولفه‌های توسعه است و باید مولفه اقتصادی را در این تحریم و بحران جبران کند.

نوبخت گفت: از خیرین مدرسه‌ساز که در این راستا تلاش می‌کنند باید تقدیر و تشکر کنم. تجلیل از دکتر حافظی تجلیل از همه خیران است که ملت و دولت را در امر مدرسه‌سازی کمک و یاری می‌دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با با اشاره به بودجه کشور در سال جاری گفت: باید خودمان را برای بودجه‌ای با حداقل درآمد نفتی آماده می‌کردیم که مباحث تحریم، بودجه را تحت تاثیر قرار ندهد اما ناچار در بازنگری در برخی اعداد و ارقام شدیم.

او ادامه داد: امروز در جمع شما باید بگویم که با هر وضعیتی که باشد و حتی اگر ناچار شویم در پاره‌ای ردیف‌ها صرفه‌جویی بیشتری کنیم اما عدد و ردیف اعتبار مدرسه‌سازی و تعهد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین تغییری نمی‌کند.

نوبخت گفت: همانطور که سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از تعهدمان، تخصیص دادیم، امسال هم متعهد می‌شوم اعتبار تکمیل مدارس خیرساز که با خیرین توافق کرده‌ایم را کامل به انجام برسانم.

او ادامه داد: اولین بخش از این تعهد در قالب اعتبارات تملک‌دارایی و نوسازی مدارس به خزانه ابلاغ و تا قبل از پایان خرداد تزریق می‌شود و تا پایان سال تلاش می‌کنیم تعهد و تقبلی که دولت داشته را کامل به انجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار