توصیه های پلیس مهاجرت و گذرنامه قم برای اتباع ایرانی

قم (پانا) - رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با توجه به افزایش سفرهای زیارتی، توصیه هایی را پیرامون گذرنامه برای اتباع ایرانی ارائه کرد. 

کد مطلب: ۹۲۰۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های پلیس مهاجرت و گذرنامه قم برای اتباع ایرانی

سرهنگ "پیام کاویانی" اظهار داشت: هنگام اخذ روادید از سفارتخانه ها، مراقب اشخاص جاعل و کلاهبردار در اطراف سفارتخانه ها باشید و هنگام مسافرت به خارج از کشور، گذرنامه و مدارک هویتی خود را به افراد ناشناس تحویل ندهید.
وی ادامه داد: در هنگام ثبت نام برای تورهای سیاحتی و زیارتی، صرفاً از آژانس های معتبر که دارای مجوز سازمان هواپیمایی و حج و زیارت هستند، استفاده کنید.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: حمل هرگونه مواد مخدر، قرص های روانگردان و اعصاب هنگام تردد در کشور ممنوع است، شمارة تماس شخصی، نشانی و تلفن سفارت و نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد را به همراه داشته باشید.
وی بیان داشت: قبل از مسافرت با فرهنگ و قوانین جاری در مورد تردد و اقامت خارجیان در کشور مقصد آشنایی تقریبی حاصل کنید و نیز به تاریخ اعتبار گذرنامه خود و افراد خانواده دقت کرده و در حفظ و نگهداری اسناد مسافرتی به خصوص گذرنامه و روادید کوشا باشید.
سرهنگ کاویانی گفت: از اسکان و پذیرش اتباع خارجی غیرمجاز و بی هویت و نیز بکارگیری آنان خودداری کنید.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: حضور اتباع خارجی غیرمجاز را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهید و از تبدیل دلار، خارج از صرافی های مجاز و توسط اتباع خارجی خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار