گرامیداشت سالروز دیدار رهبر انقلاب با کیم ایل سونگ در کره شمالی

تهران (پانا) - به مناسبت سی‌امین سالگرد دیدار مقام معظم رهبری با رهبر پیشین کره شمالی، نشستی با حضور برخی مقامات دو کشور در کره شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت سالروز دیدار رهبر انقلاب با کیم ایل سونگ در کره شمالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی به منظور گرامیداشت سی‌امین سالگرد دیدار کیم ایل سونگ ، رهبر پیشین کره شمالی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه مراسمی در باشگاه دیپلماتیک تائدونگانگ در هفته دوستی ایران و کره شمالی برگزار شد.

در این نشست، سید محسن عمادی، سفیر ایران در کره شمالی و مقامات سفارت ایران در این کشور حضور داشتند. در طرف کره‌ای نیز پاک کیونگ ایل، معاون کمیته روابط فرهنگی کره با کشورهای خارجی، مقامات و مسئولان مربوطه وزارت خارجه این کشور در این نشست حضور داشتند.

پاک کیونگ ایل و محسن عمادی در این نشست سخنرانی کرده و اظهار کردند که دیدار و گفتمان میان کیم ایل سونگ و رهبر انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی است چرا که آن‌ها روابط دوجانبه گسترده را در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ پایه‌گزاری کردند.

سخنرانان این نشست همچنین وعده دادند با توجه به اینکه دو طرف تمایل به توسعه مستقل و بدون مداخله خارجی دارند، در راستای گسترش و تقویت روابط دوستانه و مشترک در سطحی جدید و بالاتر تلاش‌های مثبتی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار