تناقض آلمانی؛ فرار «ماس» از سوالی درباره سلاح‌های آلمانی در خاورمیانه

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آلمان حاضر به پاسخگویی به سوالی درباره چرایی تداوم فروش سلاح توسط این کشور به کشورهای منطقه خاورمیانه نشد.

کد مطلب: ۹۲۰۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تناقض آلمانی؛ فرار «ماس» از سوالی درباره سلاح‌های آلمانی در خاورمیانه

در جریان نشست خبری مشترک وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان، یک خبرنگار ایرانی از هایکوماس که در جریان اظهاراتش بارها و بارها بر لزوم کاهش تنش بین کشورهای منطقه تاکید کرده بود، پرسید که «شما در سخنان خود در این نشست خبری اعلام کردید که آلمان به دنبال کاهش تنش در منطقه است در حالی که آلمان درحال حاضر به صورت مرتب سلاح‌هایی را به کشورهای منطقه می‌فروشد و با این کار خود باعث افزایش تنش در منطقه شده است و از طرف دیگر آلمان سابقه فروش سلاح‌های شیمیایی به صدام را نیز در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق دارد، با این روند چطور ممکن است تنش بین کشورهای منطقه کاهش پیدا کند.»

وزیر امور خارجه آلمان حاضر به ارائه پاسخ مشخص به این سوال نشد و صرفا به بیان جملاتی نه چندان مرتبط با سوال طرح شده بسنده کرد. او گفت: «تنش در منطقه خاورمیانه وجود دارد. این تنش خطرناک است و کشورهای منطقه و خارج از منطقه از جمله آلمان تلاش می‌کند که تنش کاهش پیدا کند.»

ماس همچنین بیان کرد: «آلمان در حال حاضر عضو شورای امنیت سازمان ملل است و تمام تلاش خود را می‌کند که از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری کند. ما گفت‌وگوهای خود در این زمینه را ادامه خواهیم داد.»

امتناع وزیر امور خارجه آلمان از ارائه پاسخ به سوالی که با گفته‌های پیشین اودر تناقض است، در حالی اتفاق افتاد که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در جریان این نشست مطبوعاتی مشترک به سوالاتی چون «دشمنی ایران و اسرائیل» و «حقوق همجنس‌گرایان در ایران» پاسخ‌هایی مشخص و در ارتباط با سوال طرح شده ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار