البرز رتبه نخست کشف قاچاق کشور

تهران (پانا) ـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از رتبه نخست استان البرز در بخش ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق کشور در اردیبهشت امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
البرز رتبه نخست کشف قاچاق کشور

به‌گزارش خبرآنلاین، به نقل از صداوسیمای البرز، جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت به‌طور همزمان از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، آمار عملکرد اردیبهشت امسال کل کشور بیانگر آن است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با ۹۶۵ مورد بازرسی به‌لحاظ تعداد پرونده‌های متشکله با ۸۳ مورد تشکیل پرونده کالای قاچاق در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به سهم ۷۶ درصدی استان البرز از کل کشفیات قاچاق کشور به‌لحاظ ارزش ریالی افزود:کل ارزش ریالی کشفیات قاچاق کشور در اردیبهشت امسال ۱۹۸ میلیارد ریال بوده است که سهم ارزش ریالی کشفیات استان البرز رقم ۱۵۲ میلیارد ریال را نشان می‌دهد که در این بخش نیز استان البرز رتبه نخست کشور را به‌خود اختصاص داده است.

شاهمرادی ضمن مقایسه داده‌های آماری اردیبهشت امسال نسبت به‌مدت مشابه پارسال گفت:در تعداد بازرسی‌های صورت گرفته ویژه قاچاق کالا ۲۳ درصد و در تعداد پرونده‌های متشکله ۱۷ درصد رشد داشته‌ایم.

بر اساس ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار