قیمت کتاب های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی اعلام شد

افزایش ۱۹ درصدی قیمت کتب دوره متوسطه دوم

یاسوج (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد قیمت کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی 99-98 را اعلام کرد .

کد مطلب: ۹۲۰۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
قیمت کتاب های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی اعلام شد

شاپور عباسی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد در گفت و گو با پانا اظهار کرد: قیمت کتاب‌های دوره اول ۱۶ هزار و 100تومان، پایه دوم ابتدایی ۱۷ هزار 500 تومان، پایه ســوم ابتدایی ۲۲ هزار و100تومان، پایه چهارم و پایه پنجم ابتدایی ۲۲ هــزار و 600 تومان و پایه ششــم ابتدایی ۲۶ هزار و 900 تومان است.

عباسی افزود: حدود قیمتی کتب متوسطه اول نیز 45 هزار هزار تومان اســت. قیمت کتب درســی پایه هفتم 45 هزار تومان ، پایه هشتم ۳۷ هزار و 400 تومان و پایه نهم ۳۹ هزار 600تومان است.

وی با بیان اینکه میانگین قیمت کتب درسی متوسطه دوم بــه انضمام کتب فنی و کاردانش حدود 50هزار تومان اســت، ادامه داد: به عبارتی قیمت کتب پایه دهم حدود 47 هزار تومان است. کتب رشته تجربی 4۹ هزار و 500 تومان، رشته ریاضی 4۹ هزار و 100تومان و رشته انسانی 44 هزار و 800 تومان است.

معاون توســعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: میانگین قیمت کتب پایه یازدهم و دوازدهم نیز حدود 50 هزار تومان است و کتب دوره فنی کاردانش نیز برای هر رشــته با توجه به تعداد کتب متفاوت اســت.

به گفته وی، درصد رشد قیمتی کتب درسی بسیار کم است به طوریکه در دوره ابتدایی ۹ درصد متوسطه اول 8درصد و در متوســطه دوم با توجه به تعداد و تنوع کتب کاردانش و فنی و حرفه ای حدود ۱۹ درصد است.

کاهش ابعاد 4 جلد از کتاب‌های دوره ابتدایی

عباسی اظهار کرد: با هدف کاهش وزن کیف دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اندازه چهار کتاب دوره ابتدایی کوچکتر شده و از قطع رحلی به قطع وزیری تغییر می‌کند.

معاون توســعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به تصمیم سازمان پژوهش برای تغییر کتب درسی در سال‌های آتی تصریح کرد: در این برنامه اولویت با دوره ابتدایی است که کتب بزرگتری به لحاظ سایز دارند؛ البته در دوره متوسطه تعداد کتاب‌های رحلی کم است و تنها در کارودانش و فنی کتاب هایی با این ابعاد وجود دارد که البته با توجه به ضرورت بزرگ‌نمایی تصاویر در برخی رشته‌ها، باید چاپ در ابعاد قبلی ادامه یابد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار