دین‌پرست: رئیس‌جمهوری دستور تشکیل ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی استان‌های مرزی را صادر کرد

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: به دستور رئیس‌جمهوری برای نخستین بار ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی در استان‌های مرزی کشور تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۰۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دین‌پرست: رئیس‌جمهوری دستور تشکیل ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی استان‌های مرزی  را صادر کرد

بابک دین‌پرست در جریان بازدید از گمرک بیله‌سوار اظهار کرد: از فرماندار شهرستان بیله‌سوار انتظار می‌رود تا تمامی موانع و مشکلاتی که سبب به هم خوردن توازن صادرات و واردات و نیز ترددکنندگان دو کشور ایران و آذربایجان شده، احصا و در جلسه پیش رو مطرح کند.

او با بیان اینکه به دستور رئیس‌جمهوری برای نخستین بار ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی در استان‌های مرزی کشور تشکیل می‌شود، گفت: در کشور ۱۶ استان ما با ۱۵ کشور خارجی همسایه هستند که با تشکیل ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی با محوریت استانداران زمینه رونق اقتصادی و صادرات محصولات تولیدی را شاهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه استان اردبیل رتبه هفتم را در ایجاد اشتغال پایدار به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با تلاش و پیگیری نماینده دولت در استان اردبیل شاهد افزایش اشتغال پایدار در این استان خواهیم بود.

دین‌پرست با بیان اینکه دولت توجه ویژه به استان‌های مرزی دارد، افزود: سالانه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از گمرک بیله‌سوار تردد می‌کنند که باید از این ظرفیت در صادرات غیرنفتی نهایت استفاده را داشته باشیم.

او نحوه نگهداری و مدیریت گمرک بیله‌سوار را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: گمرک بیله‌سوار ظرفیت خوبی برای کشور و منطقه محسوب می‌شود و باید تمامی عوامل در زیباسازی محیطی و رونق کسب و کار، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور همچنین در حاشیه بازدید از پروژه‌های فعال و نیمه تمام استان اردبیل گفت: چندین برنامه مشخص در دستور کار داریم که مهم‌ترین آن تبیین و تشریح اولویت سه‌گانه وزارت کشور در حوزه اقتصادی است تا شاهد توسعه این مجموعه باشیم.

دین‌پرست با اشاره به «سال رونق تولید» افزود: فرمانداران در سال ۹۸ ماموریت ویژه‌ای را در قبال واحد‌های تولیدی دارند تا با به کارگیری توان حداکثری خود مانع تعطیلی یا تعدیل نیرو واحد‌های فعال حوزه خود شوند.

او با اشاره به بازدید از پروژه‌های استان اردبیل گفت: امروز از واحد‌های تولیدی فعال و در حال احداث استان اردبیل بازدید کردیم و از نزدیک در جریان مشکلات و وضعیت این واحد‌ها قرار گرفتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تشریح کرد: کارخانه تولید چرم مغان یکی از این واحد‌های راکد بود که از حدود ۷ سال پیش به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات زیست محیطی تعطیل شده است، اما تدابیر خوبی در باره فعال‌سازی مجدد این کارخانه اندیشیده شده است.

دین‌پرست در رابطه با فعال‌سازی مجدد کارخانه چرم مغان عنوان کرد: در طرحی که استاندار اردبیل با سرمایه‌گذار مربوطه ارائه کرده‌اند، قرار است این مجموعه به عنوان پارک علم و فناوری و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان مجدد فعال شود.

او گفت: با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بهره‌مندی از شبکه بانکی اعتبارات خوبی به واحد‌های راکد و نیمه‌فعال استان‌ها تعلق خواهد گرفت و انتظار داریم واحد‌های نیمه‌فعال اردبیل نیز در اسرع وقت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار