دعوت امام جمعه شیراز از آحاد مردم، برای پیوستن به بسیج ملی کنترل فشارخون

شیراز (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، از آحاد مردم استان فارس دعوت کرد تا با هدف ارتقای سلامت خود و جامعه، به بسیج ملی کنترل فشارخون پیوسته و فشارخون خود را اندازه گیری کنند.

کد مطلب: ۹۲۰۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دعوت امام جمعه شیراز از آحاد مردم، برای پیوستن به بسیج ملی کنترل فشارخون

آیت الله دکتر لطف الله دژکام با اشاره به اهمیت فشارخون در سلامت جامعه، گفت: مسئله فشارخون ریشه تاریخی دارد، در گذشته به جای اندازه گیری فشارخون نبض افراد گرفته می شد و از روی ضربان نبض افراد، علت بیشتر بیماری‌ها مشخص می شد.

آیت اله دژکام در ادامه مردم را به ورزش کردن و فعالیت بدنی فراخواند و افزود: اندازه گیری به موقع فشارخون افراد می تواند ضمن تأمین سلامت اعضای جامعه، از مرگ‌های ناگهانی جلوگیری و سکته‌های مغزی و قلبی را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ضمن دعوت به مشارکت مردم در بسیج ملی کنترل فشارخون، از تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان فارس نیز خواست تا همکاری‌های لازم را برای هر آنچه بهتر اجرا شدن این طرح در تمامی نقاط استان فارس را داشته باشند.

۵۰ درصد مرگ و میر در کشور و ۴۷ درصد در استان فارس به دلیل فشار خون بالا

رئیس کارگروه اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مرگ‌ومیر در کشور به دلیل فشار خون بالاست، گفت: بر اساس آمارها عامل ۴۷ درصد مرگ و میر در استان فارس نیز فشار خون بالا شناخته شده‌است.

دکتر سید روح الله حسینی ادامه داد: با ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل آمار بالای مبتلایان به فشارخون بالا در کشور، شرایط لازم برای ارائه خدمات سلامت و اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در سراسر استان‌ها فراهم شد.

حسینی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، به پاس دعوت از مردم استان فارس برای مشارکت در این بسیج همگانی تقدیر کرد.

در این مراسم، امام جمعه شیراز، با سنجش میزان فشارخون خود به این بسیج ملی پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار