در جلسه ستاد مرکزی نظارت بر امر ثبت‌نام دانش‌آموزان شهرستان های استان تهران مطرح شد؛

محمد صیدلو: تکریم ارباب‌رجوع در هنگام ثبت‌نام از وظایف مهم مدیران مدارس است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در جلسه ستاد مرکزی نظارت بر امر ثبت‌نام دانش‌آموزان شهرستان های استان تهران، نقش نظارت دقیق در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست.

کد مطلب: ۹۲۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: تکریم ارباب‌رجوع در هنگام ثبت‌نام از وظایف مهم مدیران مدارس است

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: رشد نگاه مثبت مخاطبین آموزش‌و‌پرورش در شهرستان‌های استان تهران حاصل زحمات همکاران ما در مناطق است که در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

او نقش نظارتی در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به گستردگی تعداد مدارس در این استان، باید با ایجاد ساز و کار مناسب، ادارات آموزش‌ و پرورش با برنامه‌ریزی مناسب، نظارت دقیقی نسبت به ثبت نام در مدارس داشته باشند.

صیدلو زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان را فرصت مغتنمی برای خدمت به اولیاء دانش‌آموزان دانست و اظهار داشت: در طی سال تحصیلی شاید لزومی برای حضور اولیاء دانش‌آموزان در مدرسه وجود نداشته باشد، پس باید از این زمان خدمت به نحو احسن برای خدمت به ایشان تلاش کنیم تا دیدگاه جامعه را با خدمات آموزش و پرورش بیش از پیش آشنا کنیم.

این مقام مسـؤل ایجاد شرایط رفاهی مناسب در هنگام ثبت‌نام برای اولیاء دانش‌آموزان برای کاهش استرس و فشارهای روانی ایشان را از دیگر عوامل موثر در روند صحیح ثبت‌نام عنوان کرد و گفت: با ایجاد شرایط نوبت‌دهی مناسب و جلوگیری از اتلاف وقت، در جهت تکریم ارباب‌رجوع تلاش کنیم، چرا که حفظ کرامت ارباب‌رجوع هنگام ثبت‌نام از مهمترین وظایف مدیران مدارس است.

با ایجاد شرایط رفاهی مناسب در هنگام ثبت‌نام برای اولیاء دانش‌آموزان، باید در جهت کاهش استرس و فشارهای روانی ارباب رجوع تلاش کنیم.

صیدلو با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در شهرستان‌های استان تهران که نوعاً خانواده‌ها با آن درگیر هستند، افزود: با توجه به دستورالعمل مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم دریافت وجه در هنگام ثبت‌نام، باید تلاش کنیم مردم راحت‌تر بتوانند بدون دغدغه در مدارس ثبت نام کنند، مگر برای مدارس خاص که آنها هم باید طبق دستور‌العمل صادره، دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان تاکید کرد: باید همه شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که حتی یک دانش‌آموز هم ترک‌تحصیل نکند.

در ادامه اعضاء ستاد مرکزی نظارت بر امر ثبت نام دانش‌آموزان با بیان نقطه نظرات خود، بر رعایت دقیق موارد دستورالعمل هنگام ثبت‌نام تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار