طی سه سال گذشته بیشترین توجه به مناطق محروم از جمله خارگ شده است

بوشهر(پانا)-رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان در واکنش به اظهارات نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: طی سه سال گذشته بیشترین توجه به مناطق محروم از جمله خارگ شده است.

کد مطلب: ۹۲۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طی سه سال گذشته بیشترین توجه به مناطق محروم از جمله خارگ شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و‌پرورش استان بوشهر، حمداله اژدری در واکنش به اظهارات نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در آن منطقه اظهار داشت: طی سه سال گذشته قریب به 60 نفر نیروی جدید به منطقه خارگ اختصاص داده شده است که به دلیل مازاد بودن نیرو در برخی رشته ها افراد متقاضی اشتغال بعضا با سابقه ی کم منتقل شده اند.

اژدری ادامه داد: همچنین 27نفر سهمیه در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد سال 97 مربوط به آن منطقه در حال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند که به تدریج از سال 98 وارد منطقه خواهند شد که با برنامه ریزی های انجام شده، منطقه خارگ کمبود نیروی انسانی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود مسائل انگیزشی، ماندگاری نیروی انسانی در آن منطقه کم است و هر ساله تعداد زیادی از معلمان متقاضی انتقا هستند ولی آموزش و پرورش استان توجه ویژه ای به مناطق محروم استان از جمله منطقه خارگ دارد به طوری که آن منطقه با داشتن 6 دهم درصد از سهم دانش آموزی استان حدود 3 درصد از سهمیه استخدامی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در برخی از رشته ها که منطقه به یک نیرو و بعضا ساعت تدریس کمتر از یک نیرو مانند درس شیمی در مدارس پسرانه نیاز دارد در صورت انتقال افراد و یا بوجود آمدن مشکلات خاص برای معلمان ممکن است در مقطع کوتاهی همانند سایر مناطق کمبود ایجاد شود که در منطقه خارگ بسیار کم بوده است و البته برای حل مشکل نیروی انسانی آن منطقه همکاری سایر دستگاهها و سازمان ها در جهت تامین مسائل رفاهی و انگیزشی فرهنگیان ضروری است.

اژدری در پایان خاطرنشان کرد: اولویت آموزش و پرورش استان جذب نیروی بومی برای آن منطقه از طریق اختصاص سهمیه در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد است که امید است با تلاش دانش آموزان و فارغ التحصیلان آن منطقه این امر محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار