مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست مشترک با اعضای شورای معاونین صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی تاکید کرد:

اشاعه جلوه های ایثارگری و فداکاری معلمان از طریق رسانه ملی

مشهد (پانا) - دومین جلسه مشترک ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و صدا و سیمای خراسان رضوی در سال 98 با حضور اعضای شورای معاونین این ادارات در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اشاعه جلوه های ایثارگری و فداکاری معلمان از طریق رسانه ملی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه با اشاره به تعاملات و همکاری های دو جانبه آموزش و پرورش استان با صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و لزوم توسعه این هم افزایی ها تاکید کرد: تشکیل کمیته مشترک فی مابین این دو دستگاه و انعقاد تفاهم نامه و عملیاتی کردن این تفاهم نامه می تواند به گسترش همکاری ها کمک نماید.

خدابنده در این جلسه از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در تاریخ 23 خردادماه در مشهد مقدس خبر داد و گفت: پوشش خبری این رویداد بسیار مهم از لحاظ تبلیغ مدرسه سازی و ترویج فرهنگ شرکت در کارهای خیر و عام المنفعه اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به حضور بیش از یک میلیون و 230 هزار دانش آموز،90 هزار همکار فرهنگی و 65 هزار پیشکسوت فرهنگی بازنشسته افزود: با توجه به گستردگی جامعه مخاطب، حجم فعالیت های مختلف و اقدامات گوناگون آموزش و پرورش استان بسیار زیاد است و صدا و سیمای خراسان رضوی نیز با پخش برنامه های مختلف خبری و مصاحبه ای، پوشش و انعکاس خوبی از این فعالیت ها انجام داده که جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: موضوعاتی همچون ایثارگری و فداکاری معلمین، تدریس معلمان در مناطق محروم، صعب العبور و عشایری در اقصی نقاط استان و مشارکت های خیرین مدرسه ساز و ترویج فرهنگ خیرخواهی از جمله مواردی است که می تواند از طریق رسانه ملی بیشتر اطلاع رسانی و انعکاس یابد.

خدابنده تولید محتواهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای فرهنگیان و دانش آموزان استان را در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین یکی از اقدامات بسیار اثرگذار در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های سوادآموزی و برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف دانش آموزی از دیگر حوزه های مهمی است که می تواند در جهت ساخت برنامه های مختلف مورد استفاده صدا و سیما قرار گیرد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه احمد خدادادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: اهمیت و جایگاه جشنواره خیرین مدرسه ساز بسیار مهم و بی بدیل است و همکاری و همراهی مثال زدنی سه نهاد بزرگ آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و صدا و سیمای خراسان رضوی سبب حضور پررنگ تر خیرین مدرسه ساز در این استان گشته است.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه سیل اخیر در استان گلستان و انتخاب استان خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان، امسال این جشنواره با رویکرد و شعار افزایش ایمنی در مدارس با مشارکت خیرین و همیاری حداکثری در مساعدت به سیل زدگان استان گلستان برگزار خواهد شد.

خدادادی تصریح کرد: در زمینه موضوع خیرین مدرسه ساز، مساعدت همه جانبه رسانه ملی را نیاز داریم و در این بین فقط امر ساختمان سازی مهم نیست بلکه ترویج فرهنگ این امر پسندیده مهم تر است که باید اشاعه یابد.

شایان ذکر در پایان این نشست از پوستر بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار