فولادوند: هر فرهنگ سازی باید از پیش دبستانی شروع شود

تهران (پانا) - در جلسه هفتگی روسای مناطق آموزش و پرورش شهر تهران که با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و مرتضی عزالدین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران تشکیل شد تفاهم نامه همکاری جهت آشنایی دانش آموزان با اصلاح الگوی مصرف امضا شد. 

کد مطلب: ۹۲۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: هر فرهنگ سازی باید از پیش دبستانی شروع شود

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران با تشکراز فعالیت یکساله تحصیلی مدیران مناطق گفت: معاونت ها عملکردشان را در یکسال تحصیلی گذشته بررسی کنند و کار را به درون مناطق بکشانند و نواقص را بر طرف کنند و برنامه های سال آینده شان را رصد کنند.
فولادوند با اشاره به برنامه های انجام شده در حوزه ساماندهی نیروی انسانی گفت: با احتساب اداره استثنایی سه منطقه دیگر داریم تا موضوع ساماندهی نیروی انسانی را تمام کنیم. طبق همان پیش بینی که داشتیم حدود 14 هزار نیروکمبود داریم اما خوشبختانه در درون مناطق می توانیم کمبودهای مان را تامین کنیم اما در برخی مناطق مثل منطقه 5، منطقه2، منطقه 4 و منطقه 15 سطح نیازهای مان بالاست و در بحث فنی و حرفه ای هم نیازمند تجهیزات بیشتری هستیم. البته با برخی موسسات غیردولتی وارد مذاکره شده ایم تا برخی کمبودها را تامین کنیم. همچنین در حوزه استثنایی بیش از 500 نفر کمبود نیرو داریم که باید تلاش شود از محل خرید خدمات و برون سپاری کمبودها جبران شود.
فولادوند با اشاره به اصلاح الگوی مصرف در آموزش و پرورش گفت: در مجموعه آموزش و پرورش در راستای تغییر الگوی مصرف در موضوع آب و گاز و غیره و در راستای توسعه حقوق شهروندی گام های موثری برداشته ایم. اما در راستای نهادینه کردن مصرف درست معتقدیم هر کاری مهمی که بخواهیم در جامعه انجام دهیم باید از پیش دبستانی شروع شود تا الگوسازی شود وفرهنگ سازی کنیم و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه فرهنگ مصرف بیش از پیش توسعه دهیم.
همچنین مرتضی عزالدین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در این نشست با اشاره به پیچیدگی فعالیت های انجام شده در حوزه آبفا گفت: در حوزه آبفا پروسه تامین آب به دلیل اینکه حدود 60 تا 65 درصد از آب های سطحی از استان های همجوار می آید یکی از تاسیسات پیچیده را دارد اما این پیچیدگی از نگاه عموم دور مانده است وتصور عموم این است که آب فراوان است و براحتی به دست مردم می رسد. اما واقعا قیمت تمام شده آب اینگونه است که حداکثر قیمتی که گرفته می شود یک سوم قیمت واقعی آب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به پتانسیل خوب آموزش و پرورش در اصلاح الگوی مصرف گفت: امروز قرار است از پتانسیل مجموعه بزرگ آموزش و پرورش استفاده کنیم تا از ظرفیت های موجود مثل انجمن های اولیا و مربیان یا صنف ها و تشکل ها برای آشنایی بیشتر خانواده ها و دانش آموزان با موضوع اصلاح الگوی مصرف بهره مند شویم.
وی با اشاره به ایجاد فرصت های بازدید از تجهیزات و امکانات و فعالیت های آبفا افزود: برای بازدید از تکنولوژی پیچیده موجود ساعت ها باید وقت گذاشته شود تا خانواده ها و دانش آموزان با زحمات این مجموعه آشنا شوند و همچنین این بازدیدها در اصلاح الگوی مصرف بسیار موثر است. شاید از بین همین دانش آموزان بازدید کننده چندین مهندس آب تربیت شوند تا متخصصین شایسته ای برای مملکت بتوان تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار