همایش تقدیر از فعالان حوزه مشاوره شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: حلقه گم شده جامعه امروزی عدم وجود هم کلام و هم زبانی برای گفتگوهای صمیمانه است.

کد مطلب: ۹۲۰۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش تقدیر از فعالان حوزه مشاوره شهرستان دشتستان برگزار شد

سید حسن لواسانی فرد صبح امروز در همایش تقدیر از فعالان حوزه مشاوره شهرستان دشتستان در محل سالن کنفرانس مدیریت اظهار داشت: جامعه ای داریم که مردم در زمینه های مختلف دوست دارند به مشاوره مراجعه کنند و از راهنمایی ها یک متخصص استفاده نمایند.

وی گفت: والدین برای داشتن رفتار و ارتباط مطلوب با فرزندان خود با مشاوران مشورت می کنند که کاری پسندیده است و در جامعه ملتهب امروزی یک نیاز مبرم می باشد.

لواسانی فرد ادامه داد: امروزه همه ما نیاز به یک هم کلام و هم زبان برای گفتگوی صمیمانه و به قولی درد و دل داریم و یک مشاور خوب می تواند در این زمینه کمک حال والدین و دانش اموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان تصریح کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد در هر کلاس تقریباً 7 نفر از دانش آموزان نیاز به مشاوره و به نوعی گفتگوی با دیگران دارند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات شنیدن صحبت و توجه کردن به بچه ها آنان را از خطرات بزرگی نجات می دهد تاکید داشت: یک مشاور خوب و موفق کسی است که فارغ از هرگونه مشکلات شخصی خود آشنایی کامل به مسائل روز و تکنیک های جدید علم مشاوره دارد.

لواسانی فرد ابراز داشت: یک مشاور باید دارای قلبی مهربان و روحی لطیف باشد و شیدن صحبت کامل طرف مقابل خود را از تکنیک های کار خود قرار دهد.

این مقام مسئول گفت: یکی از مشکلات فعلی در مدارس، کمبود نیروی تخصصی مشاوره و عدم امکانات اولیه از قبیل فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمات مشاوره ای توسط مشاورین مدارس می باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان نیز در این همایش گفت: دغدغه اصلی ما در سال تحصیلی پیش رو کمبود نیروی تخصصی مشاوره در مدارس و مرکز مشاوره متعلق به آموزش و پرورش می باشد.

حبیب اله بوستانی اظهار کرد: به علت کمبود نیرو و اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم اغلب مشاوران در دوره تحصیلی متوسطه اول مشغول به فعالیت می باشند.

وی بیان داشت: در دوره ابتدایی به علت نبود نیروی مشاوره از همکاران درون مدرسه تحت عنوان رابطین مشاوره برای انجام برنامه های مشاوره ای استفاده نمودیم.

بوستانی گفت: در سال تحصیلی جاری در برخی از مدارس دانش آموزانی انتخاب و ضمن گذراندن آموزش های لازم به عنوان همیاران مشاور انتخاب و به ارائه مشاوره به دوستان خود پرداختند.

وی اظهار داشت: به غیر از فعالیت های موظف مشاوران در مدارس فعالیت های جانبی آنان از قبیل برپایی نمایشگاه های هفته معرفی مشاغل و هفته بهداشت روان برای انتخاب برترین ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان و برترین های حوزه مشاوره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در سال تحصیلی 98-97 تقدیر به عمل آمد.

مهتاب بوستانی،خبرگزاری پانا دشتستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار