حجت نظری:وضع مهدی حاجتی بررسی شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهرتهران گفته است که وضع مهدی حاجتی باید بررسی شود زیرا شهر شیراز از حضور نماینده‌ای دلسوز و پیگیر در شورا محروم شد.

کد مطلب: ۹۲۰۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حجت نظری:وضع مهدی حاجتی بررسی شود

حجت نظری در جریان یکصدو چهل و ششمین جلسه شورا درباره اجرای حکم مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز گفت: وی یکی از جوانان دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر کشور است که برای اجرای حکم یک‌سال حبس روانه زندان شده است و شهر شیراز از حضور نماینده‌ای دلسوز و پیگیر در شورا محروم شد.

این عضو شورای شهر تهران خواستار ورود شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد و افزود: امیدواریم این دو نهاد نتایج بررسی‌های خود در این زمینه را اعلام کنند تا هرگونه شائبه درباره این حکم یا اجرای آن به اعتماد مردم آسیب بیشتر وارد نکند.

وی در ادامه درباره فیش حقوقی مدیران شهرداری و وسایل نقلیه در اختیار آنان تذکری داد و تاکید کرد: متوجه شدم که برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خوروهایی که در اختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند که این دریافتی قابل قبول نیست. با توجه به وضع بحرانی مالی شهرداری نیاز به بازنگری جدی در پرداخت این مبلغ به این افراد احساس می‌شود.

وی در ادامه سخنانش تذکرش را معطوف به احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی کرد و افزود: در هفته محیط زیست هستیم و متاسفانه برخی از خبرها از احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی حکایت دارد. هفته گذشته بود که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که «مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو» از حدود یک دهه پیش، مطالعاتی روی موتور دیزلی انجام داده و به دنبال تولید و توسعه موتورهای دیزلی است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود. البته فن‌آوری روز دنیا و استانداردهای اروپا، خودروهای دیزلی کم‌آلاینده تولید می‌کند و این اتفاقی عجیب نیست اما اولا آن فن‌آوری در اختیار ما نیست و ثانیا، کشورهایی که دارای چنین فن‌آوری هستند، خود به دنبال تغییر خط تولید و روی‌آوردن به سمت خوردوهای برقی هستند و اینکه ما مسیر آزموده را دوباره بیازماییم، شاید منطق زیادی همراه نداشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز لازم است نه تنها از تولید چنین خودروهایی جلوگیری شود، بلکه خودروهای سنگین دیزلی موجود نیز باید کم کم از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار