اطلس جامع صنایع دستی استان اردبیل تهیه می شود

اردبیل (پانا) - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: به منظور رونق تولیدات صنایع دستی در اردبیل و انسجام بیشتر این فعالیت ها در استان اطلس جامع صنایع دستی استان اردبیل تهیه می شود.

کد مطلب: ۹۲۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اطلس جامع صنایع دستی استان اردبیل تهیه می شود

ملکه گلمغانی زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: آموزش رشته های متنوع صنایع دستی در مراکز آموزشی استان و تحقیق و پژوهش در زمینه هنرهای صنایع دستی استان نیز از جمله برنامه های آتی ما در این حوزه است .
او با اشاره به اهمیت شناسایی و احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی در استان اردبیل بیان داشت: در راستای این هدف احیای هنر اوجاق قراقی که از هنرهای اصیل و بومی عشایر منطقه است در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره آموزشی آن فراهم شده است .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: کمک به تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی استان، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی جهت بازاریابی و ایجاد بانک اطلاعاتی و سایت های تجاری صنایع دستی از جمله مواردی است که به صورت ویژه مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان است .
گلمغانی زاده با تاکید بر اهمیت بسته بندی محصولات صنایع دستی اضافه کرد: در این زمینه همکاری های لازم با مراکز تحقیقاتی جهت بسته بندی مناسب محصولات صنایع دستی به منظور ارائه بهتر در بازارهای مختلف در حال انجام است .
او گفت: مواد اولیه مورد نیاز در صنایع دستی استان عمدتاً بومی بوده و تنها درصد محدودی از خارج از استان تامین می شود به همین منظور می توان زمینه های رشد صنایع دستی استان را فراهم نموده و آنرا به یکی از قطب های توسعه استان از جهت درآمد اقتصادی، اشتغالزایی و حفظ هویت ملی و ارزش های فرهنگی و هنری تبدیل کرد .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان را از برنامه های اصلی معاونت میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: تهیه پرونده شهر ملی گلیم عنبران نیز بعد از انجام اقدامات اولیه در حال انجام است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار