فرماندار تالش احیای تالاب های جوکندان و قلعه بین را خواستار شد

تالش (پانا) -فرماندار تالش احیای تالاب های حفاظت شده جوکندان و قلعه بین این شهرستان را با هدف صیانت بیشتر از محیط زیست و رونق گردشگری خواستار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تالش احیای تالاب های جوکندان و قلعه بین را خواستار شد

سید عیسی مهدوی در بازدید از مناطق حفاظت شده جوکندان و قلعه بین تالش گفت: در راستای قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور مصوب ۱۳۹۶، آئین نامه جلوگیری از تخریب تالاب‌ها مصوب دولت دوازدهم و شیوه نامه استاندار گیلان، در سطح حدود ۵۰ هکتار در تالاب‌های جوکندان و قلعه بین برای مقاصد گردشگری و اقتصادی پله‌های چوبی ایجاد شده است.

وی افزود: تالاب جوکندان قلعه بین لیسار این شهرستان به طول شش کیلومتر و عرض بین ۵۰ تا ۴۰۰ متر با مساحتی حدود ۲۳۵ هکتار در وسط منطقه حفاظت شده قرار دارد و با تنوع گونه‌های حیوانی، گیاهی و جانوری ارزشمند است.

مهدوی اظهار کرد: نصف این مناطق در حدود ۱۵ هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع جنگل است و لیسار علاوه بر دو رودخانه بزرگ، در مجاورت دریای خزر و در ارتفاع بالای سه هزار متر در حاشیه دریاچه نئور نیز تالاب دارد.

فرماندار تالش ادامه داد: این منطقه از سال ۱۳۵۶ حفاظت شده و سیمایی متشکل از ساحل، اراضی جلگه‌ای و کوهستانی و از کنار دریای خزر تا دریاچه نئور به طول ۴۰ کیلومتر امتداد دارد.

محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بر صیانت و احیای مناطق حفاظت شده این شهرستان و استفاده علمی و بهینه از آنها تاکید کرد.

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این بازدیدها، نسبت به تحقق خواسته فرماندار تالش، صیانت از مناطق حفاظت شده و بهره برداری علمی و قانونمند از آنها برای رونق گردشگری شهرستان قول مساعد داد.

همچنین به مناسبت هفته محیط زیست، با حضور مسئولان تالش و مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از عبداله یکه ناو محیط بان پاسگاه ناو اسالم تالش که به افتخار بازنشستگی نائل شده، تجلیل و گلزار شهدای تالش غبارروبی و گل افشانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار