معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی:

حضور بالغ بر 6000 هنرجو در دوره کارآموزی/کارورزی سال جاری

اراک(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بالغ بر 6000 هزار هنرجو در دوره کارآموزی/کارورزی سال جاری در فصل تابستان حضور دارند.

کد مطلب: ۹۲۰۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور بالغ بر 6000 هنرجو در دوره کارآموزی/کارورزی سال جاری

«مجتبی حیدری» با بیان این مطلب افزود: با عنایت به تغییر ساختار آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و استقرار نظام جدید آموزشی، درس کارآموزی/کارورزی به عنوان یکی از دروس در جدول برنامه درسی این شاخه ها به صورت تجمیعی در تابستان و با هدف آشنایی هنرجویان با محیط واقعی کار و اقتضائات زیست بوم رشته خود طراحی شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری، آماده‌سازی هنرجویان برای ورود به بازار کار و به کار بستن شایستگی‌های فنی و غیر فنی در محیط واقعی کار با توجه به سطوح صلاحیت حرفه‌ای از جمله اهداف اجرای دوره های کارآموزی و کار ورزی می باشد.

حیدری با اشاره به نقش مهم این دوره ها در آشنایی هنرجویان با مسائل و ارتباطات اجتماعی محیط کار، تصریح کرد: اجرای دوره های کارآموزی و کار ورزی در ترغیب، تشویق و ایجاد روحیه خودباوری و سخت‌کوشی نسبت به وظایف شغلی در بین هنرجویان هنرستان‌ها و کسب تجربه در محیط واقعی کار و ایجاد زمینه مناسب برای شناساندن مشاغل مولد و مشروع جامعه به هنرجویان متناسب با رشته تخصصی آنها موثر خواهند بود.

حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، پایه اجرا و میزان ساعات کار آموزی شاخه فنی و حرفه‌ای بر اساس ماهیت هر رشته 120 تا 240 ساعت اعلام شده است.

وی یادآور شد: میزان ساعت کارورزی شاخه کاردانش مطابق با جدول برنامه درسی هر یک از رشته‌های مهارتی این شاخه است که در راستای سیاست مدرسه محوری و تفویض اختیار و بر اساس شرایط منطقه‌ای در تابستان یکی از پایه‌های یازدهم و دوازدهم اجرا می‌شود .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: این درس صرفاً در تابستان پایه‌های یازدهم و دوازدهم تیرماه لغایت شهریور ماه به صورت تجمیعی اجرا می‌شود و هیچ دوره و گواهینامه جایگزین آن نمی‌شود .

حیدری با اشاره به نحوه محاسبه نمره این درس گفت: ارزشیابی کارآموزی ـ کارورزی مشتمل بر سه بخش است که در مجموع 20 نمره است و شامل، 10 نمره سرپرست محل اجرای کارآموزی-کارورزی، 5 نمره هنرآموز ناظر و 5 نمره گزارش کار می شود لذا باید مباحث مربوط به شایستگی‌های فنی و غیرفنی در ارزشیابی هر بخش لحاظ شود .

وی بیان داشت: هنرجویانی که به دلایل خاص موفق به گذراندن این درس در تابستان پایه یازدهم نشوند می‌توانند آن را در دوره تابستانی پایه دوازدهم بگذرانند و در صورت کسب موفقیت نمره آن در پایان همان دوره ثبت می‌شود .

حیدری افزود: کارآموزی-کارورزی به صورت پیوسته در مدت 3 تا 6 هفته اجرا می‌شود و زمان انجام آن در هر روز بر اساس ساعات فعالیت در محیط واقعی کار خواهد بود و چنانچه در محل واحد آموزشی صورت پذیرد نیزحسب ساعت انجام آن 6 یا 8 ساعت در روز محاسبه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار