کمبود شدید آب در نهبندان و سربیشه

تهران (پانا) ـ نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس آب را بزرگترین مشکلات پیش‌روی این دو شهرستان دانست.

کد مطلب: ۹۲۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کمبود شدید آب در نهبندان و سربیشه

به‌گزارش مهر، افضلی با اشاره به مشکلات پیش‌روی شهرستان‌های سربیشه و نهبندان بیان کرد:نبود و یا کمبود آب‌شرب بهداشتی از بزرگترین مشکل بیش‌روی این‌ دو شهرستان است.

او از آبرسانی به بیش از ۲۰۰ روستا در این دو شهرستان خبر داد و عنوان کرد: طی سال‌های اخیر مطالعاتی در راستای ساخت مجتمع‌های آبرسانی روستایی انجام شده که نیاز است با تخصیص بودجه‌های خوب و در خور توجه در جهت احداث آنها تلاش شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته تکمیل این مجتمع‌ها نیازمند ۹۰ میلیارد تومان بود که با نرخ‌های کنونی و جدید، حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار نیاز دارد، گفت: این در حالی است که میزان کل بودجه خراسان‌جنوبی در آبرسانی روستایی ۲۰ میلیارد تومان بوده و باید بین ۹ شهرستان استان تقسیم شود.

افضلی ادامه داد:اگر شرایط پیش‌رو به‌همین روند ادامه یابد، آبرسانی به مردم محروم این نقطه از کشور شاید تا ۳۰ سال آینده هم به سرانجام نرسد که این امر مشکلاتی اعم از مهاجرت مردم از روستاها، خالی از سکنه شدن مرزهای کشور با افغانستان و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ را به‌دنبال خواهد داشت.

او با بیان اینکه باید نگاه ملی به این منطقه محروم تغییر یابد، اظهار کرد: با تخصیص قطره‌چکانی بودجه‌ها نمی‌توان به تحقق مصوبات امید زیادی داشت بنابراین خواستار تخصیص بودجه ویژه جهت این دو شهرستان و برطرف‌سازی مشکلات آن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار