آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در شهر ری

شهر ری (پانا) - کارشناس بهداشت اداره آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری ، از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون با همکاری مرکز بهداشت شهرستان برای کلیه معلمان وکارمندان با سن سی سال را خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در شهر ری

رضا پورابراهیمی، طرح اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از بیست و هفتم اردیبهشت 98همزمان با روز جهانی فشارخون آغاز و تاپانزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: فشار خون بالا، یکی از عوامل اصلی خطر در بیماری های قلبی عروقی است ولی بدون علامت و همراه با عوارض جدی است که بر عملکرد طبیعی قلب، مغز و کلیه‌ها و عروق خونی اثر گذاشته و هزینه‌های درمانی بالایی را به بیمار تحمیل می کند.

او تاکید کرد: کنترل فشارخون به مداخله شخصی و تلاش فرد بستگی دارد و هدف از خودمراقبتی فرد مبتلا به فشار خون این است که بیمار قادر باشد با آگاهی و با مشارکت کامل در مراقبت از خود کوشا و در این راه مداومت داشته باشند.

کارشناس بهداشتی اداره آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری گفت: پویشهای ملی به عنوان اقدام جمعی، برای اثرگذاری بر افکار عمومی است و اجرای صحیح این پویش می تواند با افزایش آگاهی مردم ، منجر به اصلاح سبک زندگی و افزایش سطح کیفیت زندگی مردم شود.

پور ابراهیمی افزود: بسیج ملی کنترل فشارخون بالا برای کاهش مصرف نمک روزانه مردم به میزان حداقل پنجاه درصد، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه‌جات به میزان بیست و پنج درصد بیش از وضعیت کنونی، کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا هدف‌گذاری شده است.

/خبرنگار:جواد تلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار