پیام یک دانش آموز همدانی به جوانان، مسئولین و ائمه جماعات کشور

همدان (پانا) - دانش آموز همدانی علیرضا قربانی از ائمه جماعات خواست تا زمینه های جوان سازی نماز جمعه را فراهم کنند و با جوانان و نوجوانان شرکت کننده در نماز عبادی سیاسی جمعه که سربازان و جان برکفان ولی فقیه و امام زمان (عج) هستند با رویی گشاده استقبال کنند.

کد مطلب: ۹۲۰۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام یک دانش آموز همدانی به جوانان، مسئولین و ائمه جماعات کشور

متن پیام علیرضا قربانی به جوانان، مسئولین و ائمه جماعات کشور به این شرح است:

سرعت پیشرفت و اُبهت چشمگیر انقلاب اسلامی ایران، صاحبان اندیشه و سران قدرت را دچار شگفتی فراوانی ساخت به گونه ای که تا مدتی قدرت تدبیر و مبارزه را از آنان گرفت و فضایی تیره و تار از حیرت و سردرگمی برابر آنان ایجاد کرد. دیری نپایید که شیوه های توطئه براندازی نظام جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری مطرح گردید.
دشمن در زمینه هایی همچون کودتا، تجزیه، ترور شخصیت های تأثیر گذار، تحریم اقتصادی و در نهایت تجاوز نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شد و به لطف خدا و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) و نائب ایشان امام خامنه ای و بصیرت مردم انقلابی ایران در تمامی زمینه ها و جبهه ها شکست خورد و تمام سران زر و تزویر را به عقب نشینی ذلت بار در برابر جمهوری اسلامی ایران وا داشت.
حال امروزه شیوه ای ناپیدا، بنیانی و دراز مدت در دستور کار دشمن قرار گرفته که تهاجم یا شبیخون فرهنگی نام آن گردیده است، شگردی که آرمان نخست آن ایجاد فاصله، اختلاف و دشمنی بین نسل وارث انقلاب و نسل حادث انقلاب بوده تا راه ورود دشمن در برابر دیدگان دلسوز و رنج دیده انقلابیون به سادگی گشوده شود و قدرت هر تدبیر و تدافعی سلب گردد.

در شبیخون فرهنگی قصد دشمن فرو بردن جوانان در جهالت و ناآگاهی نسبت به فرهنگ خودی و سرمایه های غنی و معرفتی است، این پدیده شوم سبب عریان سازی فکر و اندیشه افراد و به خصوص جوانان، جهت دادن یکایک دین باوران به سوی اهداف و آرمان های استکبار و واژگونی چهره های مذهبی و آموزه های دینی در باورهای نیروهای خودی و انحراف آنان در مسیر مطلوب دشمنان خواهد شد.
و اما خطرناک ترین صلاح دشمن در تهاجم فرهنگی که رهبری آن را به قتلگاه جوانان و نوجوانان تشبیه می کند فضای مجازی است، صلاحی که دشمن از طرق مختلف و به وسیله آن در پی سست کردن اعتقادات جوانان و مورد هدف قرار دادن مبانی اعتقادی و اخلاقی جامعه است.
دشمن که نوجوانان و جوانان انقلابی و هوشیار ایران را مانعی بزرگ برای حضور پیدا و پنهان خود در کشور می داند از ابزار های مختلف جهت گستراندن زمینه های انحراف فکری و افزایش سردرگمی های بی فایده و پوچ و حتی زیان بخش سود می جوید تا فرصت لحظه ای تفکر درباره مسائل اصلی و سرنوشت ساز برای خود و جامعه را از جوانان و نوجوانان بگیرد.
اینک به بحث وظیفه ها می پردازیم تا از رهگذر رهنمودهای امام راحل، رسالت امروز و فردای ما آشکار شود و هریک از ما جوانان، نوجوانان و مسئولین نقش دشمن و دسیسه های آلوده او را در صحنه های مختلف به خوبی بشناسیم و بشناسانیم.
قبل از این که بخواهم در زمینه شبیخون فرهنگی به مسئولین انتقادی داشته باشم اول با زبانی صمیمی و دوستانه به خود و همسالان خود انتقاد می کنم و به ارائه راه حل برای نوجوانان و جوانان می پردازم.
جوانان و نوجوانان عزیز دوستان من، سؤالی که بنده از خودم و شما دارم این است که ما چقدر در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان آرایش جنگی گرفته ایم؟
مگر مقام معظم رهبری ما جوانان و نوجوانان را افسران جنگ نرم خطاب نکرد؟
مگر مقام رهبری از ما نخواستند که در زمینه فضای مجازی آگاه و هوشیار باشیم؟
مگر ندیدیم و نشنیدیم که رهبری فضای مجازی را به قتلگاه جوانان تشبیه کرد؟ و ما همچنان در قتلگاه خود بدون هوشیاری و آگاهی قدم می زنیم؟
چند نفر از ما بیانیه گام دوم انقلاب را که گیرنده اصلی پیامش خودمان هستیم مطالعه و روی آن تفکر کرده است؟
دوستان من، ما نوجوانان و جوانان در جنگ و مبارزه نرمی که دشمن ترتیب داده است افسران جبهه ایم و باید گوشمان به دهان رهبرمان و فرمانده کل قوا باشد تا پیروزی در این میدان نیز حاصل شود انشاالله.
در این مبارزه من نمی توانم فهرست کنم که چه کارهایی باید انجام دهیم، چطور باید عمل کنیم و یا چگونه باید مسائل را تبیین کنیم بلکه خود باید با حضور در مجامع فکری این راهکارها را پیدا کرده و یک هدف مشخص داشته باشیم آن هم دفاع از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران.
من از شما نمی خواهم گوشی های هوشمند و فضای مجازی را کنار بگذارید بلکه از شما دوستان عزیز می خواهم مراقب چگونه استفاده کردن از فضای مجازی باشید و بدانید چگونه در این قتلگاه قدم بردارید تا دشمن از بساطی که علیه جوانان گسترده هراس پیدا کند و فضای مجازی به فضایی برای به درک واصل شدن آنان تبدیل شود.
و اما صحبت بنده با مدیران بلندپایه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نهاد های مربوط به آموزش و پرورش جوانان این است که عزیزان، شما در این مدت تا چه حد توانسته اید بیانیه گام دوم انقلاب را به نوجوانان و جوانان معرفی کنید؟ و تا چه اندازه توانسته اید در راستای نزدیک تر کردن برنامه های پرورشی و آموزشی کشور به این بیانیه گام بردارید؟
چقدر از نوجوانان و جوانان فعال حمایت کرده اید؟ چه مقدار در برابر هجمه های فرهنگی آرایش جنگی گرفته اید؟ چه اقداماتی در این خصوص انجام داده اید؟ و تا چه اندازه مراکز آموزشی را به فرهنگ اسلام نزدیک یا دور کرده اید؟
قطعاً بهترین راه برای نجات نوجوانان و جوانان از شبیخون فرهنگی و جلوگیری از روی برگردانیشان از نظام جمهوری اسلامی و پیوستن به صف دشمن، اعتماد به آن هاست.
و قطعاً اعتماد به جوانان زمینه ساز از بین رفتن بذر نا امیدی که دشمن در دل آن ها پرورانده است، خواهد شد.
اعتمادی که فقط زبانی نیست بلکه با محول کردن مسئولیت به جوانان و مشاوره از آنان در عرصه های مختلف باید در عمل نیز دیده شود.
مشاوره گرفتن از نوجوانان و جوانان، موفقیت در مسائل پیش آمده و بحران ها را در پی خواهد داشت چراکه آنان در رویارویی با مسائل راه حل های جدیدتر و کارسازتری خواهند داشت و علتش هم این است که جوانان بیشتر در بین هم سالان خود هستند و با خواسته ها و مطالبات آن ها بهتر از مسئولین و مدیران آشنایی دارند.
با توجه به این که نماز جمعه قطعاً یک مکتب شهیدساز، جوان انقلابی ساز و دژ محکمی است در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان علیه نوجوانان و جوانان پس علاقمند شدن جوانان به نماز جمعه به معنای نزدیک شدن آن ها به مقام معظم رهبری و دوری، بیداری و هوشیاری از دشمنان اسلام است، بنابراین من از ائمه جمائت و نمایندگان ولی فقیه در کشور تقاضا دارم تا زمینه های جوان سازی و جوان گرایانه نماز سیاسی عبادی جمعه را ایجاد کنند.
مگر نه این که جوانان و نوجوانان شرکت کننده امروز در نماز جمعه، سربازان و جان برکفان ولی فقیه و امام زمان (عج) هستند پس چه خوب می شود اگر ائمه جماعات در مساجد با رویی گشاده از نوجوانان و جوانان استقبال کنند و با گوشی شنوا مطالبات آن ها را بشنوند و گاهاً سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه را به نوجوانان و جوانان بسپارند تا علاوه بر فراهم شدن زمینه گرایش و حضور نوجوانان و جوانان در نماز جمعه، زمینه ساز حضور آن ها در اجتماع و آگاهی از مسائل روز کشور نیز گردد و وجود اینچنین نوجوانان و جوانان انقلابی در ایران اسلامی مشتی باشد بر دهان دشمن.
بنده در زمینه جوان سازی نمازهای جمعه طرح و ایده های فروانی دارم که انشاالله بعد از مخابره این پیام به جوانان، نوجوانان، مدیران و ائمه جماعات کشور و در صورت تمایل ائمه جماعت طرح ها و ایده های خود را با این دلسوزان واقعی در میان خواهم گذاشت.


والسلام علیکم و رحمة الهو و برکاته
علیرضا قربانی دانش آموز فعال و تحلیلگر سیاسی
98/03/07

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار