فرماندار اسلامشهر: سودآوری ، عدم کیفیت و مخرب بودن از مشخصه های اصلی کالاهای قاچاق هستند

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهردر جلسه مشترک کمیته های پایش انبارها و کالاهای سلامت محور کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بر ضرورت پایش مستمر انبارها و اماکنی که احتمال دپوی کالای قاچاق در آنها وجود دارد، تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: سودآوری ، عدم کیفیت و مخرب بودن  از مشخصه های اصلی کالاهای قاچاق هستند

مسعود مرسلپور اظهار داشت: تعداد چهل وسه انبار ثبت شده در شهرستان اسلامشهرهر ماهه بازدید می شوندو ورودی و خروجی این انبارها کاملا نظارت شده و آمار کالاها هر پانزده روز یکبار به اداره صمت گزارش می گردد و در این انبارها کالای قاچاق یافت نمی شود و باید بیشتر از مکانهای مشکوک نظارت و بازرسی شود.

او با بیان اینکه مساله قاچاق کالا از دو منظر ملی و شهرستانی قابل بحث است، افزود: از منظر ملی به هیچ یک از جنبه‌ها و مقررات دولتی و بهداشتی، مسائل انسانی و مردمی توجه نشده و فقط به جنبه سودآوری نگریسته می شود و کالای بی کیفیت و مخرب عرضه می گردد که از مشخصه های اصلی کالای قاچاق هستندوبا توجه به بهای کمتر کالای قاچاق مشتری آن هم وجود دارد که باید پیشگیری صورت پذیرد و جلوی این پدیده شوم را بگیریم.

فرماندار ادامه داد: از منظر شهرستانی نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی اسلامشهر و وجود انبارهای عدیده در شهرستان امکان انبارکردن و قاچاق کالا در شهرستان ما وجود دارد و بر اساس سیاستهای استانی پایش مستمر انبارها را باید دنبال کنیم و در این زمینه باید از مردم نیز کمک بگیریم تا در صورت مشاهده انبارها و محل هایی برای دپوی کالای قاچاق موارد را به مسئولان مربوطه اطلاع دهند.

مرسلپور با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر باید با هماهنگی روابط عمومی فرمانداری اطلاع رسانی لازم در این خصوص را داشته باشد، تصریح کرد: دانشگاهها نیز باید کمک کنند تا مبارزه فرهنگی در زمینه کالای قاچاق صورت گیرد. یک ضعف مفرطی در این حوزه وجود دارد و باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار