با وجود مخالفت ارشاد؛

«خانه پدری» در جشنواره فیلم ونیز ایتالیا اکران شد

خبرگزاری پانا: فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری بامداد امروز در جشنواره ونیز ایتالیا اکران شد.

کد مطلب: ۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا ،باوجود آنکه فیلم سینمایی خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری حتی نتوانست در جشنواره فیلم فجر اکران شود بامداد امروز پس از چند سال توقیف از سوی وزارت ارشاد سرانجام در جشنواره ونیز به روی پرده های نقره ای رفت.

این در حالی است که چندی پیش علیرضا سجادپور از اصلاحات این فیلم و اکران آن پس از این اتفاق در سینما های کشور خبر داده بود.

وی با اشاره به این مطلب که مجوز این فیلم برای حضور در جشنواره ونیز صادر نشده است گفته بود؛ مجوز حضور در جشنواره‌های خارجی و نمایش‌های خارج از کشور فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری صادر نشده است واین فیلم مجوز حضور در جشنواره فیلم ونیز را ندارد.

این فیلم داستان پدری (با بازی مهران رجبی) است که با کمک یکی از پسرهای نوجوانش (‌محتشم)، یکی از دختران تازه بالغ خود را که باعث آبروریزی ناموسی این خانواده شده، بی‌رحمانه و دور از چشم بقیه افراد خانواده به قتل می‌رساند و در زیرزمین خانه دفن می‌کند.

رفته رفته اعضای خانواده از این قتل باخبر می‌شوند اما از ترس پدرسالار بی‌رحم خانواده، راه سکوت را در پیش می‌گیرند. سال‌ها می‌گذرد و دختر محتشم (نوه خانواده) که دانشجوست به حضور گور دختر نوجوان پی می‌برد. پدربزرگ فوت کرده و دختر جوان رو در روی پدرش که در قتل هم‌دست پدربزرگ بوده، می‌ایستد و …

خانه پدری فیلمی اپیزودیک است که در سال ۱۳۸۹ ساخته شد اما هنوز در ایران امکان نمایش پیدا نکرده است.

در این فیلم بازیگرانی چون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی و مینا ساداتی به ایفای نقش می پردازند.

بر اساس این گزارش ؛جشنواره ونیز از 29 آگوست مقارن با هشت شهریور آغاز شده و تا 8 سپتامبر برابر با هجده شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار