مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان:

یکی از سازمان های اثرگذار و مهم در انجام ماموریت مقدس نشر ارزش های دفاع مقدس دستگاه تعلیم و تربیت است

مشهد (پانا) - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان استان یکی از سازمان های اثرگذار و مهم در انجام ماموریت مقدس نشر ارزش های دفاع مقدس را دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۹۱۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از سازمان های اثرگذار و مهم در انجام ماموریت مقدس نشر ارزش های دفاع مقدس دستگاه تعلیم و تربیت است

سردار حسینعلی یوسف علیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در این نشست گفت: دفاع مقدس و مقاومت در برابر ظلم و ظالم فصل مشترک بین تمامی هموطنان این مرز وبوم است و همه جریان ها، گروه ها و تشکل ها با انواع دیدگاه ها و نظرات، افتخارشان این است که در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی حضور داشته و به وظیفه و تکلیف خود عمل کرده اند و آرزو می کنیم در این مسیر پاک ثابت قدم باشیم.

وی افزود: راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر مقاوت است و نسخه عملیاتی شده آن دفاع مقدس می باشد و منطق این نظام مقدس در عرصه تعاملات منطقه ای و بین المللی این موضوع است که هیچگاه زیر بار حرف زور نمی رویم و با ظالم نیز توافق نخواهیم کرد ضمن اینکه جنگ طلب هم نیستیم و فقط از سرزمین ها و آرمان های خود دفاع می کنیم.

سردار یوسف علیزاده تصریح کرد: ماموریت ویژه این اداره کل، حفظ آثار دفاع مقدس و نشر ارزش های این دوران مانند ایستادگی، مقاومت و عدم تکیه بر ظالمین و مستکبران در بین همه دستگاه ها، نهادها و آحاد مردم است و فرهنگ دفاع مقدس را باید ترویج و تقویت نماییم تا هیچگاه دچار فراموشی نشود و باید نسبت به داشته های ارزشمند، اثرگذار و موفقمان بی تفاوت نباشیم و در این زمینه مرعوب دشمنان نگردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از سازمان های اثرگذار و مهم در انجام ماموریت مقدس نشر ارزش های دفاع مقدس دستگاه تعلیم و تربیت است و علاقه مند هستیم ظرفیت ها، همکاری ها و تعاملات خود با آموزش و پرورش را در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: برنامه های آموزش و پرورش استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های بسیار خوبی است که همه ساله انجام می شود و این برنامه ها باید استمرار یابد و ارتقای کیفیت و اثربخشی آن حائز اهمیت است.

سردار یوسف علیزاده ادامه داد: اردوهای راهیان نور دانش آموزی یکی از فعالیت هایی است که مستقیما بر علیه تهاجم فرهنگی انجام می شود و برنامه های شهید پژوهی و یا نامگذاری کلاس های درس به نام متبرک شهدا از اقدامات بسیار موثری است که توسط آموزش و پرورش استان در حال انجام است و سبب می شود دانش آموزان با صاحبان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی انس گرفته و با ارزش های انقلاب آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه از دایر کردن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: بیش از 17 استان کشور از موزه دفاع مقدس برخوردار هستند و جای این موزه در پایتخت معنوی ایران خالی بود که خوشبختانه اقداماتی در این زمینه انجام شده و قرار است فاز اول این موزه با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان را تا نیمه سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان گسترش ساختار اداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان ها توسط رزمندگان و ایثارگران داوطلب، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در 32 جلد که یک جلد آن به آموزش و پرورش استان اختصاص می یابد را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار