مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان محسوب می شود

مشهد (پانا) - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همچنین جمعی از فرهنگیان استان دیدار و در زمینه برنامه های مشترک بین این دو سازمان بحث و تبادل نظر نمودند.

کد مطلب: ۹۱۹۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان محسوب می شود

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 262 فرهنگی شهید و همچنین یک هزار و 904 دانش آموز شهید استان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزء اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان محسوب می شود و به همین مناسب همه ساله برنامه های متعددی در سطح استان اجرا می شود.

وی افزود: همه ساله بطور متوسط 350 یادواره شهدا در سطح آموزش و پرورش استان برگزار می شود و در قالب برگزاری این یادواره ها دانش آموزان و نسل جوان با سیره شهدا آشنا شده و فرهنگ ایثار و شهادت در بین آن ها ترویج می یابد که بسیار ارزشمند است.

خدابنده تصریح کرد: طرح شهید پژوهی یکی از برنامه های مفیدی است که طی آن دانش آموزان به بررسی سیره، وصیت نامه و زندگی نامه شهدای محله و منطقه خود می پردازند و در این بین با خانواده معزز شهدا ارتباط برقرار می کنند سپس یک کار پژوهشی گروهی در این زمینه انجام داده و آن را به ادارات آموزش و پرورش ارسال می کنند که از همین پژوهش ها در سال تحصیلی گذشته 64 عنوان جلد کتاب از آثار دانش آموزان رونمایی گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در مدارس مختلف استان هر کلاس درس به نام یک شهید والامقام نامگذاری شده است که این موضوع خود اقدامی در جهت آشنا شدن دانش آموزان با شهدا خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای راهیان نور از برنامه های بسیار مهمی است که با مشارکت آموزش و پرورش استان و سپاه امام رضا (ع) و بسیج انجام می شود و آثار بسیار ارزشمندی را از لحاظ فرهنگی و معنوی در پی دارد.

خدابنده بیان کرد: طرح راوی معلم از طرح های موثری است که طی آن از معلمان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس در دوره های آموزشی مختلف استفاده می شود و قریب به 5 هزار راوی معلم در استان مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر تدریس در دوره های آموزشی در اردوهای راهیان نور حضور یافته و به روایت گری دوران دفاع مقدس می پردازند چرا که دوران فوق از درخشان ترین دوران این سرزمین محسوب می شود و حتما باید دانش آموزان و نسل جوان با آن آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه فعالیت هایی همچون تدوین فرهنگ نامه شهدای فرهنگی استان، طرح یاد یاران و حضور در منازل شهدا و ایثارگران، تجلیل از ایثارگران در مناسبت های مختلف، طرح پاسدار معلم، طرح کتاب خوانی حدود 60 عنوان جلد کتاب خاطرات شهدا و دفاع مقدس با مشارکت بیش از 150 هزار دانش آموز پایه های نهم و دهم، بازدید از معراج شهدا، طرح شهید بهنام محمدی و بسیاری از طرح های دیگر را از برنامه هایی دانست که در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان استان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار