هنرمندان پیشکسوت نقش آموزگار ایفا می کنند

بوشهر(پانا)-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان پیشکسوت نقش آموزگار در جامعه ایفا می کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان پیشکسوت نقش آموزگار ایفا می کنند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرمپور در دیدار با منصور بهرامی هنرمند پیشکسوت تئاتر، رادیو و تلویزیون ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: هنرمندان جوان باید قدر گوهر گرانبهای تجربه پیشکسوتان را بدانند .

وی با اشاره به با اینکه هنر امری است که در آن بازنشستگی معنا ندارد، افزود: هنر فاخر و شکوفا در سایه نشینی حضور بزرگان،پیشکسوتان و سپیدمویان رشته های مختلف هنری محقق می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ضروری دانستن همراهی علم، دانش و تجربه در تولید آثار هنری، بیان کرد: پیشکسوتان باید تجربه های گرانبهای خود را به نسل های بعدی انتقال دهند و نقش آموزگار داشته باشند .

وی ضمن تجلیل از یک عمر تلاش فرهنگی و هنری منصور بهرامی، افزود: استاد بهرامی و هم نسلانشان با تلاش فراوان و محرومیت از امکانات تاثیر فراوانی در توسعه فرهنگ و ترویج هنر در جامعه پیرامون خود داشته اند .

کرمپور از استاد منصور بهرامی برای تولید آثار فاخر نمایشی در قالب نمایشنامه و گردآوری و نشر قصه های دریایی از میان جاشوها و دریانوردان با اهداء لوح تقدیر کرد و گفت: آئین ها مهمترین بخش فرهنگ عامه و هویت مردم یک منطقه بشمار می روند که حفاظت از آنها بعنوان سرمایه ناملموس فرهنگی ضروری است که تلاش منصور بهرامی پیشکسوت هنر تئاتر در زمینه گردآوری آواهای دریایی در زمینه کار بر دریا با ارزش و ماندگار است .

وی از ضرورت پیگیری مستمری هنرمندان و حقوق پیشکسوتی و نشان هنری هنرمندان پیشکسوت در صندوق رفاه هنرمندان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تاکید کرد و گفت: حمایت هنرمندان پیشکسوت واجب و حرمت گذاشتن به این سپیدمویان نشانه اخلاق و ادب در ساحت مقدس هنر است .

در این دیدار معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و تنی چند از هنرمندان تئاتر، رادیو و تلویزیون فاطمه کرمپور را همراهی کردند .

از منصور بهرامی تاکنون نمایشنامه های شوریدگان، مجموعه قصه های ناخدا با عنوان "عشق" و نواهای دریایی با عنوان "سمفونی دریا" به چاپ رسیده و منتشر شده است .

منصور بهرامی در نمایش های "قلندرخونه" و "محپلنگ" استاد صغیری و نمایش "وهچیره" اثر احمد آرام بعنوان بازیگر ایفای نقش کرده است .

در پایان منصور بهرامی بخش هایی از قصه های ناخدا را برای مهمانانش خواند و بخشی از خاطرات خود در همکاری با ایرج صغیری، احمد آرام، اصغر جوادی و بازیگران نسل خود بازگو کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار