در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون بوکس: واقع‌نگر باشیم، بوکس ایران از آسیا عقب‌تر است

بدنبال استفاده از نفوذ سرمربی قزاقستانی تیم ملی هستیم

تهران (پانا) – حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس، از تلاش برای سرعت دادن به توسعه بوکس ایران با حضور سرمربی جدید تیم ملی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون بوکس: واقع‌نگر باشیم، بوکس ایران از آسیا عقب‌تر است

حسین ثوری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره زمان حضور سرمربی تیم ملی بوکس در ایران گفت: طبق برنامه‌ریزی و توافقاتی که صورت گرفت، بولت نیازیمبتوف، سرمربی قزاقستانی دوشنبه، هفته جاری به ایران می‌آید. خوشبختانه شرایط حضور این مربی در تیم ملی فراهم شده است و منتظر حضورش در ایران هستیم.

وی درباره نوع همکاری این مربی با ایران اظهار کرد: قرار است مربیانی که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و دور جدید تمرینات تیم ملی با ملی‌پوشان مشغول تمرین هستند، در کنار این مربی قزاقستانی باشد. البته با نظر شورای فنی در تلاش هستیم بهترین مربیان در کنار او باشند.

رئیس فدراسیون بوکس افزود: با توجه به اینکه ما گزینه‌هایی از کوبا، ازبکستان، روسیه و اوکراین را بررسی کردیم،پروسه حضور مربی قزاقستانی در ایران کمی طولانی شد، طبق تحقیقات ما هیچ‌کدام از این مربیان مانند مربی قزاقستانی رزومه پرباری نداشتند و از این بابت خیلی خوشحالیم.

ثوری در ادامه به برنامه‌های فدراسیون بوکس اشاره کرد و گفت: برنامه‌های زیادی برای حضور این مربی در ایران داریم، ابتدا قصد داریم در حوزه استعدادیابی و آموزش مربیان نیز از این مربی استفاده کنیم. اردو‌های تیم ملی باید در استان‌های مختلف برگزار شود تا مربیان و ورزشکاران استانی نیز از دانش این مربی استفاده کنند. همچنین به دنبال این هستیم تا تیم ملی برای تمرکززدایی از مرکز در سایر استان‌ها نیز اردوهای خود را برگزار کند.

وی در مورد برگزاری اردوها در سایر شهرها و استان‌ها عنوان کرد: تفاهم‌نامه بسیار خوبی با استان کردستان و شهرستان بیجار برای کمپ دوم تیم ملی داشتیم. همچنین در استان‌های دیگر اردوهای تیم ملی را برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس تأکید کرد: قزاقستان یکی از قطب‌های بوکس دنیاست و اولین پیشنهاد من به این مربی برگزاری اردوهای مشترک قبل از رقابت‌های جهانی با بوکسورهای قزاقستانی بود. در واقع به دنبال استفاده از نفوذ این مربی هستیم. البته انجام شدن این اردو به موافقت فدراسیون قزاقستان هم بستگی دارد، اما ما در تلاش هستیم تا این اتفاق رقم بخورد.

ثوری در پایان گفت: باید واقع‌نگر باشیم. بوکس ایران نسبت به بوکس آسیا که یک رشد چشمگیری داشته، عقب‌تر است و ما باید تلاش کنیم تا سرعت خود را برای توسعه بوکس کشور بیشتر کنیم. در این راه نیاز به تلاش، همدلی داریم، ما در بوکس راه سختی پیش رو داریم اما به بن‌بست نرسیدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار