طی یک سال گذشته صورت گرفت؛

صدور بیش از 1000 مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی سمنان

سمنان (پانا) - سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بیش از یک هزار مجوز مشاغل خانگی سال گذشته در بخش صنایع‌دستی این استان صادر شد.

کد مطلب: ۹۱۹۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور بیش از 1000 مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی سمنان

همایون جورابلو سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یک هزار و 33 مجوز مشاغل خانگی در سال 97 و در حوزه صنایع‌دستی این استان صادر شد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان گفت: به 282 طرح، 21 میلیارد و 380 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، تعداد هنرمندان صنایع‌دستی دارای مجوز استان سمنان را پنج هزار و 423 نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و 491 نفر از این تعداد در شهرستان‌های شاهرود و میامی، یک هزار و 82 نفر در شهرستان سمنان، 957 نفر در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، 859 نفر در شهرستان دامغان، 743 نفر شهرستان مهدی‌شهر و 291 نفر در شهرستان سرخه فعالیت دارند.

جورابلو با بیان اینکه چهار هزار و 739 نفر از هنرمندان استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: 940 نفر از هنرمندان استان نیز زیرپوشش بیمه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 کارگاه صنایع‌دستی در استان سمنان فعال و کارآفرین هستند، افزود: 19 کارگاه صنایع‌دستی در سال گذشته و 32 کارگاه صنایع‌دستی در سال 96 گواهی کیفیت کارگاهی دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دو بازارچه دائمی و پنج فروشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان فعال هستند و یک بازارچه نیز در حال ساخت است.

جورابلو از ثبت اطلاعات 455 هنرمند صنایع‌دستی استان سمنان در سامانه رصد اشتغال و در سال 97 خبر داد و افزود: سال گذشته 118 پروانه تولید انفرادی صادر و 434 پروانه تولید انفرادی نیز تمدید شد؛ همچنین 19 پروانه تولید کارگاهی صادر و 20 پروانه تولید کارگاهی نیز تمدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار