معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار:

آمار طلاق در استان سمنان کاهش یافت

سمنان (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به کاهش آمار طلاق در این استان، گفت: کاهش آمار طلاق در استان نتیجه اقدامات مثبت انجام‌شده در حوزه‌های مختلف بوده و باید این روند کاهشی همچنان تداوم یابد.

کد مطلب: ۹۱۹۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آمار طلاق در استان سمنان کاهش یافت

حبیب‌الله خجسته پور اظهار داشت: ارگان‌ها و نهادهایی همچون دادگستری، بهزیستی، دفتر امور اجتماعی و دفتر خانواده و بانوان و دیگر ارگان‌های متولی در راستای برای روند کاهشی آمار طلاق در استان سمنان تلاش کنند.

اقدامات فرهنگی برای افزایش موالید در استان سمنان انجام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان رویکرد زندگی تک‌فرزندی و کاهش موالید نه‌تنها در استان سمنان بلکه در کشور را نشانه انجام برنامه‌های فرهنگی دیربازده عنوان کرد و گفت: باید در این موضوع بسیار مهم اقدامات مؤثر فرهنگی انجام شود.

خجسته پور، اجرای برنامه‌های اثرگذاری نظیر ازدواج آسان، تغییر سبک زندگی ایرانی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی را در افزایش آمار ازدواج مؤثر دانست و اظهار داشت: همه نهادهای مدنی و افراد تأثیرگذار اجتماعی باید به این موضوع کمک کنند.

وی یکی از مضرات کاهش موالید را در درازمدت پیر شدن جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این خصوص امکان بروز مشکلات عدیده وجود دارد و نیاز است در مقوله فرزند آوری و اثرات مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی اقدامات لازم فرهنگی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان به انجام کارهای مثبت پژوهشی و مطالعاتی در دانشگاه‌های استان در موضوع جمعیت اشاره کرد و نیاز است جلسات شورای راهبردی جمعیت با حضور پژوهشگران برگزار شود.

خجسته پور در ادامه با اشاره به‌ضرورت صدور کارت هوشمند ملی بیان داشت: 80 درصد مردم استان سمنان نسبت به دریافت این کارت اقدام کرده‌اند و مابقی نیز باید نسبت به دریافت این کارت اقدام لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: در صورت پوشش صددرصدی جمعیت، کلیه خدمات از طریق کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار