مسمومیت حاملگی درمان دارویی ندارد

تهران(پانا)-مسمومیت حاملگی به خاطر اختلالات ژنتیکی به وجود می‎آید.یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه زنانی که بیمار فشار خونی هستند و قصد بارداری دارند اگر بیش از 3 قرص فشار در روز مصرف می‎کنند(به شرط این که سه نوع متفاوت باشند) اجازه بارداری ندارند.

کد مطلب: ۹۱۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا،معصومه غفارزاده در لرستان در این زمینه عنوان کرد:همچنین اگر بر اثر فشار دچار اختلالات کلیوی شده‎اند نباید باردار شوند.

او با اشاره به اینکه اگر بر اثر فشار خون دچار آسیب عصب بینایی شده‎اند نیز اجازه بارداری ندارند، ادامه داد: در مجموع زنانی که دچار عارضه فشار خون بالا هستند(فشار ماکزیمم بالای13 و فشار مینیمم بالاتر از 9 ) قبل از تصمیم برای باردار شدن باید با پزشک متخصص قلب و عروق، فشار خون و زنان و زایمان مشورت کنند.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: بعد از باردار شدن هم نیاز است برخی قرص‎ها را که ترکیبات آن از جفت عبور می‎کند تغییر دهند، همچنین کبد و کلیه آن‎ها در دوران بارداری باید هر 3 ماه یک بار بررسی شوند.

او همچنینخاطرنشان کرد: در مورد زنانی که پس از باردار شدن دچار عارضه فشار خون بالا می‌شوند معمولا در سه ماهه سوم این اتفاق رخ می‌دهد که به مسمومیت حاملگی مرسوم بوده و یک خطر جدی برای مادر و جنین است.

غفارزاده تصریح کرد: در مادران باردار باید افزایش وزن، رژیم غذایی و پروتئین‌آوری کلیه به ویژه در طول سه ماهه سوم حتما کنترل و زنان شکم اول بعد از هفته بیستم احتمال ایجاد مسمومیت حاملگی باید رصد شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مسمومیت حاملگی ارتباطی با رژیم غذایی و مصرف نمک ندارد و به خاطر اختلالات ژنتیکی به وجود می‎آید، گفت: یکسری علائم پیش قراول مانند افزایش ناگهانی وزن، افزایش فشار خون بالاتر از 13 بر روی 9، سن پایین تر از 16 و بالای 40 سال، شرایط بد اقتصادی و سو تغذیه و مسائل جغرافیایی در ایجاد آن بسیار مهم هستند.

او عنوان کرد: این بیماری درمان دارویی ندارد و تنها درمان آن در شرایط حاد ختم حاملگی و پایان دادن به بارداری است. اگر در شرایط حاد به بارداری خاتمه داده نشود، عوارض جانی مانند کنده شدن جفت، خونریزی شدید، کاهش پلاکت، خونریزی مغزی و کبدی، تشنج و حتی مرگ جنین را به دنبال دارد.

غفارزاده گفت: اگر تا سه ماه پس از زایمان مرتفع نشود، پایدار شده و از آن پس شخص دچار شده یک بیمار فشار خونی مزمن خواهد بود. زنی هم که در یک حاملگی به آن دچار شود، احتمال این که در حاملگی‎های بعدی نیز به آن دچار شود وجود دارد اما صد در صد نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار