کلاهبرداری از ۱۰۰۰ نفر در یک شرکت هرمی با وعده خرید سهام ب.ام.و و اپل

تهران (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از متلاشی شدن یک شرکت هرمی خبر داد و گفت متهمان این پرونده با وعده خرید سهام کمپانی‌های Apple و BMW از افراد کلاهبرداری می‌کردند.

کد مطلب: ۹۱۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری از ۱۰۰۰ نفر در یک شرکت هرمی با وعده خرید سهام ب.ام.و و اپل

به گزارش میزان ،محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه درباره جزئیات این خبر گفت: بر اساس گزارش ضابطین قضایی در تاریخ ۹۸/۱/۱۸ برای شرکت یونیک فاینانس که با ادعای فعالیت در زمینه خرید سهام شرکت‌های تجاری بزرگ و معتبر دنیا اقدام به جذب سرمایه افراد می‌کرد بنا به مدارک موجود مبنی بر واهی بودن ادعا پرونده قضایی تشکیل و برای متهمان قرار جلب صادر شد.

این مقام قضایی درباره نحوه عملکرد این شرکت گفت: این شرکت طی ماه‌های گذشته در استان کرمانشاه با وعده خرید سهام کمپانی‌های بزرگ و معتبر دنیا مثل NVIdIa ,Apple ,BMW و... اقدام به عضوگیری می‌کرد در حالی که فعالیت این شرکت به صورت هرمی و فاقد اداره یا دفتر خاص نیز در ایران است.

این مقام قضایی تصریح کرد: افزایش چشمگیر فعالیت این شرکت در کرمانشاه و وسعت یافتن گستره کار آن در شهرستان‌های دیگر استان باعث افزایش تعداد مالباختگان شده است.

صادقی بیان کرد: در این راستا ضابطان دستگاه قضایی حسب دستور مرجع قضایی اقدام به جلب و دستگیری شش نفر به عنوان عضو گیرندگان شرکت فوق الذکر به عنوان متهمان پرونده کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده به عضوگیری بیش از هزار نفر در این شرکت اقرار کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: نظر به مراتب فوق، وقوع بزه و توجه اتهام به متهمین محرز بوده و مستند به بند (ز) ماده یک قانون الحاق یک بند (و) یک تبصره به ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹ و اصلاح تبصره ۱ ماده ۲ آن مصوب ۱۳۸۴ و ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری ۱۳۹۲ قرار جلب به دادرسی این پرونده توسط شعبه چهارم بازپرسی صادر شده و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار