کاهش 50 درصدی آتش سوزی در مناطق حفاظت شده چهارمحال وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان 50 درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۱۹۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 50 درصدی آتش سوزی در مناطق حفاظت شده چهارمحال وبختیاری

شهرکرد (پانا) -مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 16 درصد مساحت استان شامل یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی پناهگاه حیات وحش و 5 منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد ، گفت: آتش سوزی در این عرصه ها سال گذشته کاهش 50 درصدی داشت.

احمدی افزود: آتش سوزی در عرصه های ملی و حفاظت شده به 2 صورت عمدی و غیرعمدی رخ می دهد ، که بیشترین علت آتش سوزی های انسانی و غیرعمد است.

به گفته وی ، اکثر آتش سوزی ها غیرعمدی در عرصه های ملی و جنگلی بر اثر سهل انگاری و ناآگاهی گردشگران، چوپانان و جوامع محلی و کشاورزانی که بقایای محصولات کشاورزی را می سوزاند، رخ می دهد.

وی ، با تاکید بر کاهش آتش سوزی در عرصه های تحت مدیریت محیط زیست استان افزود، برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق جهت پرسنل اجرایی و یگان حفاظت استان ، برگزاری جلسات با جوامع محلی و افراد تاثیرگذار برای استفاده از توان آنها در امر اطفاء حریق به خصوص سازمان های مردمنهاد زیست محیطی ، مهمترین دلایل افزایش استفاده از توان مردمی در این حوزه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: وقوع آتش سوزی در یک عرصه منابع طبیعی و محیط زیست، بخشی از یک زیستگاه را دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی است ، تخریب و نابود می کند که باید در حوزه پیشگیری از وقوع آتش سوزی و همچنین احیا مناطق آسیب دیده بیشتر برنامه ریزی و تلاش شود.

وی گفت: به منظور کاهش و پیشگیری از آتش سوزی، افزایش ضریب حفاظت در مناطقی که بیشترین آتش سوزی اتفاق می افتد و نصب دوربین مداربسته و رصد دقیق و افزایش مشارکت مردم بیش از پیش لازم است.

احمدی تأکید کرد: سامانه 1540 و تلفن 03832223572 در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه محیط زیست و به خصوص حریق در مناطق طبیعی است.

به گفته وی، کاهش تعارض بین مردم و محیط زیست، ایجاد معیشت پایدار برای جوامع محلی از راههای کاهش و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار