اجرای طرح کنترل فشار خون در شهرری

شهرری (پانا)- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: به منظور اجرای طرح کنترل فشار خون، ۴۶ ایستگاه ثابت و سیاردر شهرستان ری فشار خون افراد بالای سی سال را که حدود هشتادهزار نفر هستندرا اندازه می‌گیرند.

کد مطلب: ۹۱۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کنترل فشار خون در شهرری

فاطمه تاجیک در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: بیماری فشار خون بالا اولین علت مرگ و میر در ایران است و به دلیل اینکه این بیماری اغلب علامتی ندارد بیش از ۵۰درصد افرادی که فشار خون دارند خودشان مطلع نیستند.

او با بیان اینکه اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با مشارکت تمامی نهادها و ارگان‌ها در دو مرحله طراحی شده، افزود: مرحله نخست این کمپین آموزش، تبلیغ، اطلاع‌رسانی و آگاه ‌سازی مردم بوده و در مرحله دوم این طرح که پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود فشار خون افراد جامعه تعیین می‌شود.

تاجیک با اشاره به اهمیت این کار تصریح کرد: جمعیت هدف ما افراد ۳۰ سال به بالا هستند و خانم‌های باردار و افرادی که مشکل کلیوی دارند نیز با هر سنی به این افراد اضافه می‌شوند و با این حساب در سطح شهرستان حدود ۸۰هزار نفر را باید در این طرح پوشش دهیم.

او با بیان اینکه ۴۶ ایستگاه در شهرستان ری فشار خون جامعه هدف را اندازه می گیرند، گفت: بیست و سه ایستگاه ثابت و بیست و سه ایستگاه سیار در نقاط مختلف در نظر گرفته شده که خیابان حرم، میدان تره‌بار شهید غیبی، فروشگاه شهروند، درمانگاه شهرداری و فرهنگسرای ولا از ایستگاه های ثابت بخش مرکزی هستند که جانمایی آنها توسط شهرداری منطقه بیست انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به اینکه پایگاه‌های بهداشت در روستاها با همکاری دهیاران این کمپین را به طور کامل اجرا می‌کنند افزود: تراکم جمعیت شهرستان در بخش مرکزی است که برای اجرای بهتر طرح در این بخش تعاملات لازم با شهرداری منطقه بیست انجام شده است.

تاجیک با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری‌ها برای جلب مشارکت مردمی نسبت به تبلیغات این طرح در سطح شهر فضاسازی کنند، گفت: پس از نماز عید سعید فطر نیز ایستگاهی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای اندازه‌گیری فشار خون جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار