هوای مازندران تا پایان هفته گرم و آفتابی می ماند

تهران (پانا) - هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که هوای گرم و آفتابی که از آغاز هفته جاری در این استان مستقر شده تا پایان هفته و اتمام تعطیلات چهار روزه ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۱۹۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هوای مازندران تا پایان هفته گرم و آفتابی می ماند

به گزارش ایرنا، بر اساس این پیش بینی انتظار می‌رود دمای هوا در مناطق غربی استان طی این مدت حداکثر به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد و مسافران و مجاوران در شهرهای مرکزی و شرقی استان نیز دمای بین ۳۰ تا ۳۶ درجه سانتی گراد را تجربه کنند.

جدول پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که هوای استان از روز شنبه ۱۸ خرداد از وضعیت آفتابی و گرم خارج می شود و تا دوشنبه ۲۰ خرداد مردم مازندران و گردشگران شاهد هوای نیمه ابری همراه با کاهش دما خواهند بود که در ساعات بعد از ظهر و شب با افزایش ابر و وزش باد و در دامنه‌ها و کوهپایه‌ها با رگبار پراکنده همراه است.

همان طور که هواشناسی مازندران در روزهای اخیر افزایش دما را برای استان پیش بینی کرده بود، مردم این استان طی دو روز گذشته هوای گرم را تجربه کردند به طوری که روز گذشته بیشینه دمای گزارش شده از ۱۵ ایستگاه هواشناسی استان مربوط به ایستگاه قراخیل واقع در شهرستان قائمشهر بود که به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران صاف و آفتابی است. هوای این شهر در خنک ترین زمان ۱۹ درجه و در گرم ترین زمان هم ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

هوای آفتابی و گرم مازندران باعث شده تا شمار زیادی از هموطنان برای تعطیلات چهار روزه، این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند به طوری که بنا به گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران ترافیک در جاده‌های استان سنگین و بسیار سنگین است.

علاوه بر این، محورهای بین شهری در مازندران هم در بیشتر مناطق بویژه ورودی شهرهای ساحلی دارای ترافیک پرحجم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار