در ماه رمضان؛

۲۲ اغذیه فروشی و رستوران در دماوند پلمب شد

تهران (پانا) - رییس اتاق اصناف دماوند با بیان اینکه در ماه رمضان ۶۰۰ مورد بازرسی از اغذیه فروشی و رستوران ها در سطح شهرستان صورت گرفت گفت: ۲۲ واحد صنفی اغذیه فروشی و رستوران متخلف پلمب و برای ۶۰ مورد اخطار پلمب صادر شد.

کد مطلب: ۹۱۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۲ اغذیه فروشی و رستوران در دماوند پلمب شد

رضا میرزا کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۲ هزار و ۲۸۰ مورد بازرسی از صنوف مختلف صورت گرفت که ۳۷۳ مورد اخطار پلمب، ۴۲ مورد برگه جریمه و همچنین ۸۴۵ مورد اخطاریه توسط اتحادیه‌های مربوطه صادر شد.
رییس اتاق اصناف دماوند با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۳۵۰ واحد صنفی در این شهرستان خاطرنشان کرد: در مجموع صنوف مختلف شهرستان ۹۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند که نیمی از آنها به منظور اخذ مجوز اقدام و مابقی اخطار پلمب دریافت کردند.
وی کدگذاری صنوف را یکی از طرح‌های مهم این نهاد دانست و گفت: در حال حاضر کدگذاری صنف مشاوران املاک به صورت پایلوت (نمونه) در حال انجام است که روی تابلو هر واحد صنفی باید درج شود.
این مقام مسئول ادامه داد: فعالان این صنف طی دو ماه مهلت دارند با مراجعه به اتحادیه املاک کد مربوط به خود را دریافت کنند و در صورت عدم دریافت و تخطی از این موضوع حتی در صورت داشتن پروانه کسب به عنوان واحد صنفی بدون مجوز به پلیس اماکن عمومی معرفی می شوند و اخطار پلمب دریافت خواهند کرد.
میرزا کریمی تصریح کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در پنج روز اخیر ۵۵ اخطاریه برای مشاوران املاک و پیمانکارانی که فاقد پروانه کسب بودند یا حق عضویت را پرداخت نکردند صادر شد.
رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین در ادامه در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار در خصوص توزیع اقلام و مشکلات مربوط به این حوزه اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۵ تن شکر با نرخ مصوب دولتی ۳ هزار و ۴۰۰ و ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برای زنبور داران وارد شهرستان شد.
وی عنوان کرد: ۲۰۰ تن شکر نیز از طریق حواله برای زنبور داران دریافت کردیم و اکنون در حال عرضه است که تمامی اقدامات با نظارت این نهاد صورت می‌گیرد و هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد.
میرزا کریمی با بیان اینکه در این ایام یک تن و نیم شکر احتکار شده در سطح شهرستان کشف شد تصریح کرد: شکر و قند تنها اقلامی هستند که قیمت عرضه آن به صورت آزاد با نرخ دولتی دارای اختلاف است و با تدابیر اتخاذ شده شاهد کاهش و ثبات قیمت در این اقلام خواهیم بود.
وی اضافه کرد: توزیع ۱۰ تن گوشت گرم بین رستوران داران و توزیع مرغ با نرخ مصوب و نیز ایجاد ثبات قیمت از ابتدای سال تاکنون از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت.
میرزاکریمی کمبود روغن جامد را یکی از مشکلات موجود در سطح فروشگاه‌ها دانست و اظهارداشت: تمامی فروشگاه‌ها حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با این مشکل مواجه شدند و در راستای حل این مشکل مکاتبات لازم صورت گرفته است.

دماوند در شمال شرق تهران قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار