طرح فاضلاب شهری نوش آباد آغاز شد

کاشان ( پانا)- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در نوش‌آباد خبر داد

کد مطلب: ۹۱۹۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح فاضلاب شهری نوش آباد آغاز شد

محمدرضا اسدی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: طرح فاضلاب شهری نوش‌آباد در گستره‌ای به طول ۴۰ کیلومتر انجام خواهد شد که چهار هزار و ۷۰۰ خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهد .

وی افزود: برای اجرای طرح فاضلاب شهری نوش آباد، اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که ۱۳ درصد آن از محل مشارکت مردم و بقیه این هزینه از محل اعتبارهای دولتی تأمین خواهد شد .

وی تصریح کرد: علاوه بر رفع دغدغه‌های زیست محیطی و حفظ منابع آب در این منطقه کویری، نجات بخشی و حفظ مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد از جمله اهداف اجرای این طرح است .

وی تاکید کرد: در اجرای طرح فاضلاب شهری نوش آباد، لوله‌گذاری به طول دو کیلومتر شبکه اصلی و فرعی با اعتبار نه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در مدت زمان 10 ماه برای مرحله نخست پیش بینی شده است .

نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهر زیرزمینی نوش‌آباد یکی از میراث تاریخی کشور است که باید نسل امروز به شایستگی از این اثر نگهداری کند .

سید جواد ساداتی نژاد افزود: یکی از مشکلاتی که همواره در توسعه شهر زیرزمینی مطرح بوده، آسیب‌های ناشی از نشت فاضلاب‌ خانگی شهر نوش‌آباد است که بر این اساس ایده اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری مورد توجه قرار گرفت که البته از جنبه زیست محیطی نیز اثر های خود را دارد .

به گزارش پانا، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان، در سه طبقه در زیر بافت این شهر تاریخی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار