امام ، تا ابد زنده خواهد ماند ...

مشهد ( پانا ) – " ای کاش امام خمینی (ره ) هیچ گاه نمی مردند " این تنها جمله ای است که مردم مختلف ، با سنین و جنسیت های متفاوت پس از دیدن عکس روح الله ، بارها و بارها تکرارش کردند .

کد مطلب: ۹۱۹۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
امام ، تا ابد زنده خواهد ماند ...


خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر شلوغ می باشد . امنیت پا برجا و آزادی استوار است . استقلال ، همچنان در جامعه حکم فرماست . در این میان ، افراد سالخورده ای هستند که گوشه ای نشسته و در افکار خود فرو رفته اند . در گوشه ای دیگر ، کودکان مشغول بازی و جوانان سرگرم کار و زندگی می باشند . هر یک تفکری مختص به خود را دارد ؛ هرکدام از آنان با یگدیگر فرق می کنند و تفاوتهای ظاهری شان به وضوح قابل تشخیص است .

با وجود همه تفاوتها ی ظاهری و باطنی و با توجه به اینکه همه این افراد دارای سنین مختلف می باشند ، اما تمامی آنان مشترکا یک فرد را به خوبی می شناسند و با شرح ویژگی هایی مثبت ، شخصیت وی را تفسیر می کنند .


آری ، آنان خمینی را به خوبی می شناسند و اورا ، پدر خود می خوانند .

درتهیه این گزارش ، عکس امام خمینی (ره ) را به متولدین دهه های 10 تا 90 نشان دادیم تا نظرات وبیانات مخالف و موافق افراد ، در 90 دهه متفاوت را ارزیابی نماییم .

لازم بذکر است ، در این راستا سوالاتی را ازاین افراد پرسیدیم که نمونه آن به شرح زیر میباشد :

1- ایا شما این شخص را می شناسید ؟

2- نظر شما راجع به شخصیت امام چیست ؟

3- دوست دارید به امام چه بگویید ؟

4- اگر قرار باشد که شما ، امام (ره) را به کودکی که اصلا ایشان را نمی شناسند معرفی کنید چگونه ویژگی ها و شخصیت وی را توصیف می کنید ؟

مهاجر (متولد دهه 10 ) :


چه کسی هست که آقارا نشناسد . قطعا اگر این عکس را به آمریکا هم ببرید، همه ایشان را خواهند شناخت . آقا نمونه هستند و هرگز نظیری ندارند .

من اگر بخواهم که امام خمینی ( ره ) را به یک کودک معرفی کنم ؛ می گویم ایشان رهبر مسلمانان هستند و همه را به دینداری دعوت نمودند .


بیابانی ( متولد دهه 20 ) :

من از امام خمینی اطلاع زیادی ندارم ، زیرا توفیق این را نداشتم که با ایشان روبه رو شوم ؛ اما شنیده ام که او آدم خوب و مهربان و با ایمانی بوده است . او خدا دوست بود و خداوند هم حرفش را می خرید .

من قادر نیستم که چیزی به وی بگویم . امام ، نعمت های بسیاری را از خداوند گرفت مانند : علم ، ایمان ، غیرت ، خداشناسی ، معرفت به خدا و ... بنابراین من در حدی نمی باشم که بخواهم به او چیزی بگویم . اگر روزی بخواهم امام خمینی را به یک کودک معرفی کنم ، می گویم یک زمانی آقایی به نام خمینی آمد و انقلابی را بر پا کرد و از لحاظ شخصیت بسیار عالی و با ائمه اطهار در یک ترازبود .

احمدی ( متولد دهه 30 ) :

امام بسیار خوب بودند . ما هر چیزی که داریم از امام خمینی داریم . اگر امروز آزادی است و ما در امنیت زندگی می کنیم از صدقه سر اقا است . اگر او نبود این آزادی هم نبود و ما هرگز نمی توانستیم اینگونه ، راحت راه برویم . انشالله که خداوند روحش را شاد کند .

من اگر بخواهم اما م خمینی را به یک کودک معرفی کنم ، می گویم که او یک انسان بود و شخصیت والایی داشت ، او از همه لحاظ کامل و فهمیده بود .


باهوش ( متولد دهه 40 ) :

امام (ره ) خوب بودند و انشالله که خداوند ایشان را بیامرزد . من با دیدن عکس امام به یاد شهدای گرانقدر و انقلاب می افتم .


سه دیدگاه از متولدین دهه 50 :

کارمند : امام خمینی در دل همه ما جا دارند . ایشان ، بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند و بسیاری از اتفاقات و تغییراتی که در گذشته ایجاد شده با بینش و تلاش های وی بوده است . درست است که امام متعلق به چندین نسل گذشته بوده اند اما ، سخنان ایشان با تمامی نسل ها منطبق می باشد و هر کسی در هر سنی که هست می تواند حرف های اورا درک کند . از نظر من ، وی انگیزه و هدفی والا و بزرگ را در دل می پروراند .

اگر من بخواهم که امام خمینی را به کودکی معرفی کنم ؛ می گویم که روح الله ، فردی ثابت قدم و استوار بود و ایده و عقیده خود را به بهترین شکل ممکن دنبال کرد . من دوست دارم به جای آنکه به امام چیزی بگویم ؛ ایشان را از نزدیک ملاقات نمایم .


میرزایی : امام خمینی (ره ) بهترین پدر دنیا بودند و من اگر بتوانم روزی ایشان را ملاقات کنم به او خواهم گفت که " تو بهترین راهنمای عالم بودی " . امام تا ابد برای همه دنیا مهم و با ارزش خواهند بود .


بخشی : من برخورد آنچنان زیادی با امام نداشته ام ، اما دقیقا از وقتی که کلاس چهارم ابتدایی بودم و ایشان فوت کردند ، عشق بخصوصی از وی در دلم ایجاد شد و هنوز هم همان عشق در قلب من وجود دارد .اگربخواهم که امام را به کودکی معرفی کنم ؛ می گویم که او یک انسان بزرگ و به تمام معنا بود که توانست انقلابی عظیم را بوجود بیاورد .

دو دیدگاه از متولدین دهه 60 :


سویزی ( خادم حرم امام رضا ع) :

خیلی از مردم واقعا امام را نشناختند ، شاید در ظاهر فهمیدند که ایشان مرد خدا بوده و انقلابی بزرگ را ایجاد کردند اما ، عمق تصمیمات اندیشمندانه ایشان را درک نکردند . تمام کار های امام برای خدا بود ، چه مبارزات و زندان رفتن ها و چه مهارت های ایشان ، همه و همه در راه رضای خداوند انجام شده است . او ، آنی و کمتر از آنی در زندگی خود خداوند را فراموش نکرد .

بحمدلله انقلاب اسلامی به ثمره تلاش و مجاهدت ایشان و شهدایی که به نام فرزندان روح الله شناخته میشوند ، در دنیا پا گرفته است و انشالله به فضل الهی و با ظهور اقا امام زمان (عج) جهانی خواهد شد .

اما خمینی در مقابل ملت ایران و در جمع بسیجیان و رزمندگان اسلام همیشه لبخند بر چهره داشته و بشاش بودند و آنان را فرزندان خود خطاب می کردند ؛ اما هنگامی که مقابل دشمن قرار می گرفتند مطمئنا عبوس و اخمو بوده اند ؛ کما اینکه در مذاکرات خود با سران کشور های خارجی که به دیدار ایشان می آمدند ، بسیار جدی بوده و اصلا لبخند نمی زدند و این در واقع بیانگر ایه شریفه ( اشداء علی الکفار رحماء بینهم ) می باشد .

من اگر بخواهم به امام چیزی بگویم ، از ایشان طلب میکنم که مارا شفاعت کرده و کمک نمایند تا انشالله این توفیق را داشته باشیم که ادامه دهنده راه وی باشیم .


صفایی :

هنگامی که امام از دنیا رفتند من 5 سال داشتم ؛ ولی بزرگتر ها همیشه از او به خوبی تعریف می کنند و می گویند که امام واقعا از لحاظ اجتماعی و اخلاقی بی نظیر بوده است .

اگر بخواهم که امام را به یک کودک معرفی کنم ؛ با توجه به شناخت اندکی که خودم از شخصیت ایشان دارم بی شک از خوبی ها و مهربانی های او تعریف میکنم و می گویم تا جایی که میتوانند راه امام را در پیش بگیرند و در خداشناسی ، نماز ، قرآن و ... همانند او باشند .

ای کاش که امام هیچ وقت نمی مرد ؛ چون یکی از آرزو های من این است که یک بار ایشان را از نزدیک ببینم .


سالاری ( متولد دهه 70 ) :

امام خمینی (ره ) رهبر ما بوده و شخصیت فوق العاده ای داشتند .

اگر بخواهم که ایشان را به کودکی معرفی نمایم ، می گویم که او رهبر ما بود و در زمان شاه ، کار هایی عظیم را برای دولت انجام داد که نهایتا به نفع کشورمان بود . در واقع سعی میکنم تا با بیان کردن کارها و حرف هایشان ، معرفی شان کنم . زیرا فعالیت های صلح آمیز روح الله ، خود به تنهایی بیانگر خارق العاده بودن شخصیت والایش میباشد .

اگر میتوانستم به امام چیزی بگویم ، صد در صد از ایشان تشکر می کردم .


دو دیدگاه از متولدین دهه 80 :


دانش اموز پایه هشتم :

امام خمینی خوب بودند و بچه هارا خیلی دوست داشتند ، علاوه برآن ایشان خیلی قرآن خوان هم بودند . من خیلی امام را نمی شناسم و واقعا نمیدانم که به ایشان چه بگویم .

دانش اموز پایه ششم ابتدایی :

امام خمینی (ره) رهبر ما بودند و شاه را از ایران فراری دادند و پس از آن انقلاب اسلامی ایجاد شد. من می خواهم به امام بگویم که خیلی دوستتان دارم .


دهه 90 ( دانش اموز پایه دوم ابتدایی ) :

امام خمینی خوب بودند . مامانم به من گفتند که امام خوب هستند .

دیر آمدی ودیر نماندی شهاب وار آتش زدی به خرمن شب آفتاب وار

زن و مرد ، پیر و جوان و حتی کودکان نیز همچنان اورا می شناسند ؛ سالهاست که دیگر میان ما نیست ، اما یاد و خاطرش گویا در دل و جان انسانها حک شده است .

ای روح خدا ، تو سالهاست که رفته ای

اما ، بدان که ما تا ابد دلتنگ تو خواهیم ماند ...


چه خوش گفتند حجت الا سلام علی خمینی :


دیر آمدی و دیر نماندی شهاب وار آتش زدی به خرمن شب آفتاب وار

در یادواره شهدا باز می وزد عطر حضورسبز خمینی گلاب وار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار