بیانیه ارتش به‌مناسبت رحلت امام(ره)، قیام خونین ۱۵خرداد و سی‌امین سال رهبری آیت‌الله خامنه‌ای

تهران (پانا) - ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و سی امین سال رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه ارتش به‌مناسبت رحلت امام(ره)، قیام خونین ۱۵خرداد و سی‌امین سال رهبری آیت‌الله خامنه‌ای

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بزرگ‌ترین چهره تاریخ معاصر است، شخصیت بزرگی که با طهارت روح، قدرت و عظمت ایمانی خود، نهضت اسلامی ایران را با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هدایت کرد و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

انقلاب اسلامی نه‌تنها یک تحول عمیق و تاثیرگذار در حوزه اندیشه سیاسی معاصر ایجاد کرد، بلکه در عمل ملت ایران را برای همیشه از استبداد داخلی و سلطه استعمار خارجی رها کرد، انقلاب اسلامی ایران معادلات قدرت در جهان دو قطبی را به هم ریخت و منشأ بیداری مسلمانان و مستضعفان در جهان شد.

پانزده خرداد بدون شک نقطه عطف تاریخ ایران و جهان معاصر و روزی است که ملت ایران اسلامی با نام خدا، اسلام و قرآن، قیام نموده، پشت سر مرجع تقلیدی بزرگ، مبارزات خود را علیه کفر و استکبار جهانی و استبداد داخلی آغاز کرد و الگویی کامل از مبارزه به تمامی آزادی‌خواهان جهان ارائه کرد.

امروز در حالی سی‌امین سال ارتحال آن ابرمرد تاریخ معاصر را گرامی می‌داریم که در سایه هدایت‌ها و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) هویت اسلامی و مردمی انقلاب، حفظ و تحکیم شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی به بالندگی و اقتدار در منطقه و جهان رسیده است.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) طی سی سال گذشته با رهبری مدبرانه خود و با عزتمندی و اقتدار، انقلاب را با وجود تمامی تهدیدات سخت و نرم دشمنان قسم خورده‌ی این نظام الهی به سرکردگی استکبار جهانی از گردنه‌های خطرناک به سلامت عبور داده و پس از پشت سر گذاشتن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با صدور بیانیۀ گام دوم، نقشه راه نظام و انقلاب اسلامی را برای دوره دوم حیات آن ترسیم فرمودند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت سی‌امین سالگرد رحلت آن امام عظیم‌الشأن، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام الهی پانزده خرداد و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین جهان، در دورانی که دشمن از ابزار تهدید برای پیشبرد راهبرد فشار حداکثری خود استفاده می‌کند، اعلام می‌دارد؛ تحت فرامین فرماندهی معظم کل قوا، همواره آماده دفاع از کیان ایران اسلامی است و به هر تهدیدی که از سوی استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران رخ دهد پاسخ کوبنده و قاطع خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار