اطلاعیه سازمان میراث‌فرهنگی به‌مناسبت سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ایام ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه قیام ۱۵ خرداد، از امت ولایی و انقلابی ایران اسلامی دعوت کرد با حضور در سی‌امین سالگرد بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) بار دیگر با آرمان‌های بلند امام راحل تجدید عهد کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه سازمان میراث‌فرهنگی به‌مناسبت سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ ملت مسلمان و انقلابی ایران شاهد جانسوزترین واقعه حیات خویش بود؛ روح پدر مهر پرور انقلاب اسلامی به ملکوت اعلی پیوست. خبر هرچند کوتاه، اما آنچنان تکان دهنده بود که تمام ایران را در بهتی غم انگیز فروبرد و دلدادگان آن پیر فرزانه در سراسر جهان جامه سوگ بر تن کردند و در سوگ فرزندی عزیز از سلاله حضرت زهرا(س) نشستند. مصیبت آنچنان سنگین و طاقت فرسا بود که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای جانشین منتخب و برحق امام(ره) فرمودند:"هیچ روزی چون چهاردهم خرداد نبود که در آن، طوفان مصیبت و عزا، بر این مردم تازیانه غم و اندوه فرود آورد". در آن ماتم روز، حضور سیل مردم سوگوار در مراسم وداع با محبوب ترین رهبر تاریخ، بزرگترین سوگواره جهان را رقم زد و امروز نیز پس از گذشت سه دهه از آن واقعه تلخ و غمبار، ایران اسلامی، هنوز و هم چنان، در سوگ آن سفرکرده ی دیار عشق، رخت عزا بر تن و با آرمان های بلند حضرتش تجدید عهد می کند.

بی تردید نیمه خرداد، مقطعی که محمل حماسه و قیام ۱۳۴۲ در دفاع از مواضع حق طلبانه و شجاعانه حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم منحوس پهلوی است، و همزمانی آن با خاطره دردناک ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، فرصتی همیشگی برای تکرار همایش عظیم و باشکوه وفاداری به میراث ماندگار انقلاب، راه و اندیشه و اهداف متعالی امام(ره)، محسوب می شود. در شرایطی که نظام مقدس و مقتدر و ملت همیشه استوار ایران اسلامی، به رغم تمام تهدیدها و تحریم ها، چله ای دیگر از حیات انقلاب را با انگیزه ای مضاعف آغاز نموده اند، اجتماع حماسی زائران مرقد مطهر امام(ره) در ۱۴ خرداد امسال مهر تایید دیگری بر تدوام راه روشن روح الله خواهد بود.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تسلیت ایام غم انگیز ۱۴ و ۱۵ خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیمه خرداد ۱۳۴۲، با اعلام حضور در میعادگاه عاشقان امام خمینی(ره)، از امت ولایی، انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی دعوت می کند با حضور همدلانه در سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان های بلند امام راحل تجدید عهد کنند. سالیاد عروج روح خدا خمینی کبیر ماندگار باد»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار