مسیر بالندگی نوجوانان با غنی سازی اوقات فراغت هموار تر می شود

ارومیه(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: توجه به استفاده بهینه از اوقات فراغت می تواند مسیر رشد و بالندگی مطلوب را برای نوجوانان فراهم کند و آنها را از لغزشها و افتادن در دام ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی مصون دارد.

کد مطلب: ۹۱۹۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مسیر بالندگی نوجوانان با غنی سازی اوقات فراغت هموار تر می شود

قدرت اله قاسمی روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی اوقات فراغت برون سازمانی که در معاونت پرورشی اداره کل برگزار شد افزود: در زندگی امروز به حدی فرصت های فراغت مهم به شمار می رود که از واژه غنی سازی برای این فرصتها استفاده می شود.

وی اظهار داشت: هر اندازه پدر و مادرها، نظام تعلیم و تربیت و سایر نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه بتوانند با روش های صحیح و اصولی و منطقی فضای مناسبی را برای نوجوانان و جوانان فراهم سازند به همان میزان در واقع شرایط مطلوب را برای فرزندان، نوجوانان و جوانان در راه رسیدن به آرامش، خوداتکایی خلاقیت و بهداشت روان آماده ساخته اند.

قاسمی بیان کرد: لازم است تا آموزش و پرورش از تمامی ظرفیت های داخلی و با بهره گیری از استعداد و توانایی و امکانات سایر دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شرایط لازم برای غنی سازی مطلوب فرصت های فراغت دانش آموزان و نوجوانان را فراهم کند.

وی افزود: براین اساس جلسه هم اندیشی با دستگاه های برون سازمانی مرتبط با اوقات فراغت می تواند شرایط مطلوبی را در جهت برنامه ریزی مفید برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان فراهم سازد.

قاسمی بیان کرد: امسال برای جذب بیش از 50 هزار نفر دانش لموز در 400 پایگاه تابستانی برنامه ریزی شده است و فعالیت های تابستانی براساس پنج محور، اعتقادی، علمی پژوهشی ، فرهنگی و هنری، مهارت آموزی و کار آفرینی و سازندگی ، تربیت بدنی و سلامت صورت می گیرد.

در این جلسه مدعوین دستگاه های اجرایی استان که در امر اوقات فراغت دخیل هستند درباره نحوه همکاری،، ظرفیتهای سازمانی و سایر موارد لازم به ارائه گزارش های لازم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار