رئیس پلیس راهور مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد:

در سال تحصیلی 99-98 از تردد سرویس های دانش آموزی بدون برچسب و هولوگرام جلوگیری می شود

یاسوج (پانا) - رئیس پلیس راهور مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد، از سال تحصیلی 99-98 کلیه خودروهای سرویس مدارس بعد از طی نمودن مراحل قانونی و اخذ مجوز باید برچسب شناسایی خودروهای سرویس مدارس را روی شیشه عقب نصب کند در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری می شود.

کد مطلب: ۹۱۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
در سال تحصیلی 99-98 از تردد سرویس های دانش آموزی بدون برچسب و هولوگرام جلوگیری می شود

سرهنگ علی اقبالی پور در جلسه کارگروه ماده 18 (حمل و نقل دانش آموزی) اظهار کرد: شهرداری ها و شرکت های حمل و نقل باید خودروهای تحت نظارت خود را به نصب برچسب شناسایی که توسط پلیس راهور تایید شده ملزم کنند.

او افزود: والدین می توانند در قسمت QR این برچسب با استفاده از گوشی های هوشمند تمامی اطلاعات راننده و خودرو شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ شروع و پایان مجوز، مسیر سرویس، عکس راننده و....را مشاهده کنند.

رئیس پلیس راهور مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ظرفیت خودروها باید متناسب با بیمه سرنشین خودرو باشد، گفت: پیمانکاران رعایت کنند که بیش از ظرفیت خودرو مجاز نیستند دانش آموز جا به جا کنند.

اقبالی پور تاکید کرد: طبق دستورالعمل اجرایی که با امضای وزیر آموزش و پرورش و فرمانده ناجا ارسال شده است، شرکت های حمل و نقل دانش آموزی حتما باید قبل از بستن قرارداد وضعیت تخلفات راننده را از پلیس راهور استعلام بگیرند زیرا کسانی که بیش از 3 تخلف حادثه ساز در سال داشته باشند نمی تواند در سرویس مدارس فعالیت کند.

او گفت: خودروهای شخصی که در سرویس مدارس فعالیت می کنند نیز تحت عنوان سرویس عمومی شناخته می شوند و باید شرایط و قوانین خوروهای عمومی را داشته باشند.

افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای جلسه با تشکر از زحمات کارگروه حمل و نقل دانش آموزی در سال گذشته گفت: ما دست یاری به سوی اعضای کارگروه حمل و نقل در سال گذشته دراز می کنیم، امیدوارم ما را در اجرای برنامه یاری کنند.

سید نظام مرادی با اشاره به افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که خانواده ها را تحت فشار قرار داده و با توجه هزینه های وسیله نقلیه برای رانندگان، اعضای کارگروه تصمیم گرفتن در سال جاری نرخ سرویس حداکثر 15 درصد افزایش داشته باشد که هم فشار زیادی به خانواده ها وارد نشود و هم رانندگان وسایل نقیله متضرر نشوند.

او با اشاره به نظارت فرهنگی در سرویس مدارس گفت: یکی از مهارت های سازمان دانش آموزی در زمینه نشاط و شادی دانش آموزان است بر همین اساس برای جلوگیری از موسیقی های غیر مجاز و مبتذل، آهنگ های متناسب با عرف و شئونات اسلامی ایرانی و متناسب با سن و جنس دانش آموزان تهیه و در اختیار پیمانکاران و شرکت های حمل و نقل دانش آموزی قرار می دهیم.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری کارگاهای آموزشی را از دیگر برنامه های فرهنگی سازمان دانش آموزی بیان و کرد و گفت: این کارگاههای آموزشی یا حضور سازمان حمل و نقل و پلیس راهور برای مدیران مدارس و رانندگان شرکت های طرف قرارداد اجرا می شود.

مرادی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب تمامی مدارس غیر دولتی نیز مشمول دستورالعمل حمل و نقل دانش آموزی قرار می گیرند، افزود: از آنجایی که مدارس غیر دولتی زیر نظر آموزش و پرورش است، فرایند تربیتی و آموزشی این مدارس نیز باید در چارچوب آموزش و پرورش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار