27 هزار نفر از نوآموزان استان کردستان در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:پیش بینی می شود امسال حدود 27 هزار نفر از نوآموزان بدوورود به دبستان استان تحت پوشش برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی قرار گیرند.

کد مطلب: ۹۱۹۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
27 هزار نفر از نوآموزان استان کردستان  در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان برای بیست وپنجمین سال متوالی در دو مرحله مقدماتی و تخصصی در 14 پایگاه ثابت وسیار در سطح استان از روز دوشنبه 3/4/1398آغاز می شود.

رنجبر افزود :هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 300 هزار ریال اعلام شده و تمامی مدیران مدارس ابتدایی استان با ثبت نام اولیه نوآموزان در سامانه سناد نسبت به نوبت گیری در سامانه سنجش به آدرس الکترونیکی http://h8.iehs.ir/tashkhis/home?t=80برای آنان اقدام می نمایند. سامانه سنجش با سامانه سناد لینک بوده وبرای مدیران مدارس ابتدایی قابلیت رؤیت واستناد می باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری دانش آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است؛ خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه می باشد که هر ساله با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش وپرورش در استان اجرا می شود.

وی افزود:98 نفر نیروی اجرایی متخصص در 14 پایگاه های سنجش سلامت وارزیابی تحصیلی روزانه 447 نوآموز را از نظر بینایی ، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند داد .

رنجبر در ادامه اظهار داشت :تمامی عوامل اجرایی وتخصصی پایگاه های سنجش در کارگاه های آموزشی وتوجیهی جهت ارائه خدمات بهتر به اولیا و نوآموزان شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار