رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

عزم شهرداری‌ها در ایجاد و تقویت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری جدی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت یکی از اولویت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه حمل و نقل عمومی، ترویج حمل ونقل پاک بویژه ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه‌هاست.

کد مطلب: ۹۱۹۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
عزم شهرداری‌ها در ایجاد و تقویت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری جدی است

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد همزمان با روز جهانی دوچرخه اظهار کرد: با توجه ویژه مدیریت شهری و تشکل‌های غیردولتی به ابعاد مختلف حمل و نقل پاک بویژه دوچرخه سواری،‌ خوشبختانه شاهد آغاز فصل جدیدی در شهرها در راستای ارتقای انسان محوری در شهرها و به تبع آن نگاه افزایش کیفیت زندگی و حمل و نقل عمومی شهرها هستیم.

وی با اشاره به اقدامات برخی شهرداری‌ها در زمینه فراهم کردن زمینه دوچرخه سواری گفت: خوشبختانه در این حوزه شاهد اقدامات خوبی برای ترویج دوچرخه سواری در شهرها و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای ساخت یک مسیر امن برای دوچرخه سواران هستیم.

جمالی نژاد افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و در پیش بودن سفرهای تابستانی در کشور گزارش‌های خوبی از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری‌ها در زمینه ایجاد و تقویت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهرها، امکان دوچرخه سواری خانوادگی و فرهنگ سازی گسترده در این زمینه با همکاری هیات‌های دوچرخه سواری و تشکل‌های غیر دولتی بدست ما رسیده که ماحصل آن ارتقای سلامت جامعه و ایجاد نشاط و شادی است.

وی در ادامه گفت: توجه به حمل و نقل پاک که دوچرخه سواری از مصداق‌های بارز آن است طی سال‌های اخیر در سراسر جهان مورد توجه شهروندان و افکار عمومی قرار گرفته و در کشور ماهم شاهد استقبال اقشار مختلف از این موضوع هستیم، ولی ارتقای سطح فعالیت‌ها در این عرصه نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و کاربردی و همکاری و همفکری مستمر دست اندرکاران امر شامل شهرداری‌ها، نیروی انتظامی،‌ تشکل‌های غیردولتی، هیات‌های دوچرخه سواری و بهره‌گیری از ایده‌های جدید است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه حمل و نقل عمومی، ترویج حمل ونقل پاک بویژه ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه‌هاست و از طرح‌های کاربردی شهرداری‌ها در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار